گرگرفتگی زنان نشانه چه بیماری هایی است؟

تحقیقات پزشکی اخیر دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد که گر گرفتگی می تواند با شاخص بیماری های قلبی (غیر قابل تشخیص در معاینات بالینی) نظیر تغییرات عروق خونی، فشار خون بالا و افزایش سطح کلسترول ارتباط داشته باشد.

آمارها نشان می دهد، حدود ۷۵درصد زنان ۵۰سال در آمریکا گر گرفتگی را تجربه کرده اند.ورود زنان به سن ۵۰ سالگی همانند بلوغ جزء مراحل مهمی از زندگی آنها به شمار می رود. از علائم مهم این سن گرگرفتگی می باشد که بنا بر مطالعات جدید، زنانی که اغلب به هنگام خواب دچار گرگرفتگی می شوند بیشتر در معرض بروز تغییرات خاص مغزی قرار دارند.

به طور کلی گر گرفتگی حالتی موقتی می باشد که در زمانهای معینی رخ داده و با احساس گرما یا حرارت صورت و اندام فوقانی همراه است. اگرچه این حالت یک الگوی پایدار برای زنان به شمار می رود، اما در دو سال اول ورود به این سن شدیدتر بوده و به تدریج از میزان آن کاسته می شود. گفتنی است که حدود ۷۵درصد زنان ۵۰سال در آمریکا گر گرفتگی را تجربه کرده اند.

تحقیقات پزشکی اخیر دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد که گر گرفتگی می تواند با ساخص بیماری های قلبی (غیر قابل تشخیص در معاینات بالینی) نظیر تغییرات عروق خونی، فشار خون بالا و افزایش سطح کلسترول ارتباط داشته باشد.

ارتباط گرگرفتگی و تغییرات رگ های خونی در مغزمحققان ۲۰ زن میان سال را که تحت درمان های هورمونی نبودند را مورد برسی قرار دادند و میزان گر گرفتگی آنها طی ۲۴ ساعت توسط دستگاهی اندازه گیری شد.

آنها همچنین تصویر برداری را از مغز زنان انجام دادند که نقاط روشنی ناشی از بیماری عروق خون بر روی مغز ایجاد شده بود.این نتایج نشان می دهد، زنانی که بیشتر دچار گر گرفتگی می شوند به هنگام خواب تعداد نقاط سفید قوی بر روی اسکن مغزی شان افزایش می یابد.

یافته ها حاکی از آن است که زنان بایستی عوامل خطرساز مشکلات قلبی-عروقی چون ترک سیگار و یا کاهش فشار خون بالا را جدی بگیرند.اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

 

کدخبر: 453025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟