زندگی دیابتی ها  با این برچسب سوزنی بهتر می شود

یکی از مشکلات روزمره ای که در زندگی افراد مبتلا به بیماری قند خون وجود دارد، ضرورت انجام تست قند خون با سوراخ کردن مرتب نوک انگشت است که تولید یک برچسب جدید این مشکل را برطرف می کند.

به گزارش  نیواطلس، تا به حال روش های مختلفی برای کنترل قند خون ابداع شده، اما حالا پژوهشگران سوئدی با اختراع برچسب های مجهز به سوزن گام تازه ای در این راه برداشته اند. برچسب یادشده که بر روی پوست بدن چسبانده می شود دارای یک سوزن بسیار ریز است.

طول سوزن های معمولی کنترل قند خون ۷ میلیمتر است که استفاده از آنها در طولانی مدت خسته کننده و دردناک است. از سوی دیگر سوزن های یادشده برای اندازه گیری قند خون از لایه های چربی زیر پوست بدن استفاده می کنند که روشی با دقت پایین است.

اما ریزسوزن های تولید شده توسط سوئدی ها از سیلیکون ساخته شده اند و طول آنها تنها یک پنجم سوزن هایی است که فعلا مورد استفاده قرار می گیرند. این سوزن های کوتاه تنها در عمق یک میلیمتری زیر پوست به بررسی میزان قند خون می پردازند و از آنجایی که در این منطقه هیچ گیرنده عصبی وجود ندارد، دردی نیز حس نمی شود. سوزن جدید به طور مداوم و بدون ایجاد هیچ مشکلی در این بخش از بدن قرار می گیرد و به بررسی مداوم مقدار قند خون می پردازد.

سوزن یادشده بسیار پیشرفته است و بر روی سر آن سه حسگر مجهز به الکترود نصب شده که برای تحلیل دقیق مایعات بدن و کنترل قند خون به کار می روند.

از این طریق می توان هر بار بعد از گذشت تنها ده دقیقه از میزان قند خون مطلع شد و انتظار می رود ظرف مدت کوتاهی این برچسب ها تجاری سازی شده و مورد استفاده عموم قرار بگیرند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 449808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟