ارتباط پف زیرچشم با بیماری های کبدی

پف زیر چشم یکی از موارد معمولی است که احتمالا با بالا رفتن سن به سراغ شما بیاید. پف زیر چشم با گذشت زمان کمتر نمی شود، می تواند نشانه ای از وجود مایعات در بدن باشد بدین معنی که ممکن است شما از بیمای کلیوی، قلبی و یا کبدی رنج می برید.

پف زیر چشم معمولا یک نگرانی زیباشناختی است و در اغلب موارد نشانه ای از یک وضعیت جدی پزشکی نیست. برخی روش های خانگی، مانند کمپرس سرد، می تواند به بهبود ظاهر پف زیر چشم کمک کند. همچنین جراحی پلک هم ممکن است گزینه ای برای رفع پف دائمی زیر چشم باشد.

با بالا رفتن سن، بافت اطراف چشم شما، از جمله برخی از عضلات که از پلک ها حمایت می کنند، تضعیف می شود. در نتیجه چربی طبیعی که به چشم کمک می کند، به سمت پلک های پایین تر حرکت می کند و باعث می شود که پلک ها پف کرده به نظر برسند. همچنین مایعی ممکن است در فضای زیر چشم شما انباشته شود، که موجب بروز تورم شود.

پف زیر چشم و کبد

پف زیر چشم یکی از رایج ترین مواردی است که صبح ها مشاهده می کنید. این حالت نشانه ای از این است که کبد برای شکستن و متابولیسم سموم، پروتئین و الکل بیش از حد تحت فشار قرار دارد. در صورتی که مقداری دوز ویتامین B12 که از کبد پشتیبانی می کند به بدن برسد، می بینید که پف زیر چشم به سرعت از بین می رود.

پف بالای چشم ها و زیر ابروها، مخصوصا زمانی که بزرگتر می شویم، عمدتا مربوط به کبد می شود و می تواند نشانه این باشد که کبد نیاز به تصفیه شدن دارد. همچنین پف بین ابروها هم می تواند نشانه ای از عملکرد ضعیف کیسه صفرا باشد.

ورم ناگهانی زیر چشم

ورم های ناگهانی زیر چشم، معمولا موارد خطرناکی نیستند و با درمان های خانگی قابل رفع شدن می باشند. اما در صورتی که این ورم ها با درد شدید، ناراحتی و تاری دید همراه باشد لازم است که به دکتر مراجعه نمایید.

از عوامل ایجاد ورم ناگهانی زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موقعیت خواب: در صورتی که سر شما در هنگام خواب بالا نباشد، می تواند به تجمع مایع در زیر چشم منجر شود که موجب بروز ورم زیر چشم می شود.

تغییرات هورمونی: در برخی از خانم های باردار و یا خانم هایی که در دوران قاعدگی به سر می برند، به دلیل تغییرات یا شیفت هورمونی ممکن است که ورم ناگهانی در زیر چشم به وجود آید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟