شوره سر و ریزش مو

شوره سر اختلالی است که در صورت درمان نشدن، ریزش شدید مو و ظاهری بد از خود به جا می گذارد.

دانه‌های سفید شوره موی سر با ظاهر شدن روی لباس، بسیار نا خوشایند و بد شکل شده و حسی ناخوشایند به فرد منتقل می‌کنند، از این رو افراد حاضر هستند برای خلاصی از آن هر راهی را امتحان کنند.

شوره، در واقع سلول‌های مرده پوست سر است که می‌ریزد، اختلال پوستی بسیار رایج که به ویژه در نوجوانان دیده می شود و تاثیر منفی زیادی بر عزت نفس افراد دارد.

در بین تبلیغات تجاری مختلف برای درمان شوره سر، روش‌های طبیعی و خانگی نیز توسط متخصصان طب سنتی برای درمان و رفع کامل شوره سر پیشنهاد می‌شود.

انواع شوره سر

۱- شوره سر خشک: دراین حالت پوسته‌ها به سرنچسبیده و بصورت تکه های نازک و پودر مانند به رنگ خاکستری روی سر، شانه‌ها و اطراف گردن دیده شده و ظاهری بسیار زشت و زننده‌ بوجود می‌آورند. در این نوع شوره سر خارش نیز وجود دارد. این نوع شوره بسیارشایع است و برخی متخصصین آن را طبیعی می‌دانند.

۲- شوره چرب :در این نوع شوره پوسته‌ها به دلیل چربی خود و بزرگتر بودن به هم چسبیده و نمی‌ریزند، حالتی متراکم و چرب درپوست سر ایجاد می کنند که بیمار را بسیار ناراحت می‌کند. در این نوع شوره بیشتر اوقات خارش نیز وجود دارد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 431014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟