حجامت آلرژی برای درمان حساسیت فصلی

یک پژوهشگر طب سنتی با بیان این که افراد در سراسر طول سال با آسم و آلرژی و مشکلات تنفسی سر و کار دارند، گفت: در فصل پاییز و بهار حساسیت‌ها بیشتر می‌شود و افرادی که به این مشکل مبتلا هستند باید در سنین کودکی و بزرگسالی حجامت آلرژی انجام دهند.

 دکتر یعقوب زلکی قربان‌پور اظهار داشت: برای انجام حجامت آلرژی، ماده‌ای تهیه می‌شود که به آن در اصطلاح شایع، واکسن آلرژی می‌گوییم.

وی درباره چگونگی تهیه واکسن آلرژی توضیح داد: فردی که می‌خواهد حجامت آلرژی انجام دهد باید از تمام موادی که تغذیه می‌کند، عطر و ادکلن، موادی که بو یا گرده دارند و حتی چیزهایی که اطراف وی پخش هستند مانند پر پرنده، گل و موی گربه نمونه‌‌هایی را از خانه و محل کار خود تهیه کند و با استفاده از این مواد، حجامت فردی برای آنها انجام می‌شود. به این ماده‌ تهیه شده در حجامت آلرژی، آلرژی‌تر یا واکسن آلرژی می‌گویند.

زلکی قربان‌پور افزود: روش حجامت آلرژی به صورتی بسیار خاص و در 5 تا 7 مرحله با دستورهای ویژه، آلرژی را از بین می‌برد. در این روش، آلرژی تا 80 و 90 درصد به طور کامل قطع می‌شود و این افراد در سال‌های بعد دچار حساسیت‌ها یا مشکلات تنفسی نخواهند شد.

وی درباره افرادی که به طور عمومی دچار آلرژی و مشکلات تنفسی هستند، گفت: افراد باید از مصرف لبنیات، ترشی، آب سرد و آن‌چه که در آن یخ می‌اندازند مانند نوشابه و ماءالشعیر خودداری کنند زیرا این خوراکی‌ها حمله آلرژی را تشدید و یا فرد را مستعد به آن می‌کنند.

این پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد: افرادی که دچار آلرژی و مشکلات تنفسی هستند باید آب داغ و عسل و همچنین آب آشامیدنی خنک مصرف کنند. همچنین هر شب بخور آب جوش خالی مصرف کنند؛ به خصوص هنگامی که دچار حمله آسم یا آلرژی می‌شوند.

زلکی قربان‌پور عنوان کرد: افرادی که آسم و آلرژی دارند همیشه باید مواظب معده و کار کردن شکم خود باشند و اگر اختلالی در معده یا کار کردن شکم پیدا شود باید به سرعت آن را درمان کنند. در طب سنتی گفته می‌شود که یبوست عامل همه بیماری‌ها است و در همین راستا، افرادی که آلرژی و حساسیت دارند و ضمن آن، دچار مشکل معده و یبوست نیز هستند، باید به درمان آن توجه کنند. در واقع در کنترل بیماری آسم و آلرژی، سلامت سیستم گوارش نیز باید لحاظ شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 425393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟