پوست درخشان بعد از خواب با این 10 نکته طلایی

 در طول شب، پوست شما این فرصت را دارد تا خود را بازسازی کند پس اگر در این مسیر به پوست کمک کرده و در راستای بازسازی یاریش کنیم عالی خواهد بود. حتی می‌توانید عادت‌هایی را کنار بگذارید تا در طول شب کار طبیعی پوست را خراب نکنیم. نکات زیر را دنبال کنید تا تفاوت را احساس کنید:

۱- همهٔ آرایش پوستتان را پیش از خوابیدن پاک و پوست را تمیز کنید!

بله، ممکن است قبلاً این نکته را شنیده باشید اما آیا همیشه پیش از خواب همهٔ آرایش صورتتان را می‌شویید؟ خوابیدن با آرایش باعث بسته شدن منافذ پوست شده و سبب ایجاد آکنه و جوش صورت خواهد شد. اگر باپوست آلوده به مواد آرایشی می‌خوابید اصلاً انتظار بیدار شدن باپوستی درخشان نداشته باشید.

۲- لایه‌برداری کنید

لایه‌برداری مرتب پوست، یکی از راه‌های کلیدی درخشان کنندهٔ پوست است. این کار، باعث جدا شدن سلول‌های مردهٔ پوست از سطح آن می‌شود و به آن کمک می‌کند تا از شر دانه‌ها خلاص شود. تعداد دفعات لایه‌برداری پوست بستگی به نوع پوست شما دارد. سه بار در هفته، کافی است؛ لایه‌برداری پوست باعث می‌شود پوست نرم و لطیف شود نه زبر و زمخت و حساس. اگر پس از لایه‌برداری، پوست شما قرمز شد و احساس سوزش کردید نشانهٔ آن است که لایه‌برداری بیش‌ازحد انجام‌شده است.

۳-صورتتان را هر صبح و شب بشویید

بررسی‌ها نشان می‌دهد که درواقع فقط پنجاه‌درصد از زنان پیش از خواب، صورت خود را می‌شویند. هر شب، صورت خود را بشویید تا پوست از مواد آرایشی پاک شود و هر صبح نیز صورت را بشویید تا از مواد آلوده و چربی و عرق در طول شب پاک شود. این کار به پوست کمک می‌کند تا در هنگام صبح، پوست، شاداب و تازه و تمیز باشد.

۴-پیش از خواب، یک لیوان آب بنوشید

ممکن است در طول خواب دچار کمبود آب شوید و همین کم‌آبی روی پوست شما اثر می‌گذارد. پس توصیه می‌کنیم که یک لیوان آب پیش از رفتن به رختخواب بنوشید و همین راه‌کار ساده در درازمدت به پوست شما کمک می‌کند تا شادابی خود را به دست بیاورد. کم‌آبی بیش ازآنچه تصور کنید بر پوست شما و درخشندگی آن اثر می‌گذارد. اگر بدنتان کم آب شود، یکی از اولین نشانه‌های آن را بر از دست رفتن شادابی پوست و رنگ آن خواهید دید.

۵-از دستگاه بخور غافل نشوید

اگر مشکل شما این است که پوستتان خشک می‌شود، توصیه می‌شود از یک دستگاه بخور در اتاق‌خواب استفاده کنید. ممکن است هوای اتاق شما در زمستان و در اثر کار دستگاه‌های تهویه و کولرگازی در تابستان خشک شود؛ اما اگر از یک دستگاه بخور استفاده کنید، رطوبت را به هوا بازمی‌گردانید و همین به خواب بهتر شما هم کمک خواهد کرد و در زمان بیدار شدن نیز پوست شما خشک نخواهد بود.

۶-از کرم‌های شب استفاده کنید

برای داشتن پوستی درخشان توصیه می‌کنیم چند بار در هفته از کرم‌های شب بر روی پوستتان استفاده کنید. میزان اندکی از کرم شب را پیش از خواب روی پوست بمالید. این نوع کرم‌ها در طول شب بر عمق پوست اثر می‌گذارند و رطوبت مناسبی را به پوست می‌دهند.

۷-کرم مرطوب‌کننده مصرف کنید

اگر از هیچ نوع کرمی برای پوستتان استفاده نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم که هر شب از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. بهتر است انتخاب شما کرم‌های باکیفیت و مطابق با نوع پوستتان باشد. به‌آرامی نصف قاشق چای‌خوری کرم مرطوب‌کننده را روی پوست صورت و گردن ماساژ Massage دهید و بگذارید در طول شب باقی بماند.

۸- از ماسک پوست مخصوص شب، چند شب در هفته استفاده کنید

یک یا دو بار در هفته، می‌توانید از حالت عادی و معمولی و همیشگی روش زندگی‌تان خارج شوید و یک ماسک مغذی را جایگزین کنید. در طول شب، پوست شما وارد مرحلهٔ بازسازی می‌شود، ابتدا پوستتان را تمیز کنید و ماسک را روی پوست بزنید و بگذارید تا صبح بماند. ماسک‌های شب، پوست را نرم و مرطوب می‌کنند.

۹-زود به رختخواب بروید

یکی از توصیه‌هایی که تاکنون در رسانه‌های مختلف تکرار شده این است که زود به رختخواب بروید. این کار به‌شدت بر زیبایی پوستتان اثر می‌گذارد. داشتن خواب به میزان کافی و به‌موقع باعث می‌شود که پوست در صبح خسته و رنجور نباشد. زیرا که زمانی را به پوست اختصاص داده‌اید تا یا با تمیزی یا با نرم‌کننده، ماسک شب، کرم شب، کار بازسازی خود را به‌خوبی انجام شود.

۱۰-سعی کنید طاق‌باز بخوابید

خوابیدن بر پشت، سبب می‌شود پوست شما به حالت طبیعی تا صبح باقی بماند. خوابیدن بر یک‌پهلو باعث می‌شود که پوست یک‌طرف صورت بر روی بالشت قرار بگیرد و بر پوست ایجاد چروک کند یا چروک‌ها را واضح‌تر نشان دهد. بهتر است رویهٔ بالشت‌ها را مرتب بشویید تا از شر باکتری‌ها و چربی‌ها خلاص شوید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جزئیات جدید از زندگی تروریست های اهواز + عکس در لباس بسیج و سپاه

آخرین خبر از عضو پرحاشیه رسوایی اخلاقی شورای شهر بابل ! + عکس

پارک آبی متروکه تهران چه راز شومی دارد؟ / دیگر هیچ کس به این پارک نمی رود + عکس

اتفاقات وحشتناکی که پس از مرگ برای جسد رخ می دهد

حضور یک نوزاد برای اولین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ! + عکس

حمله موشکی به قایق تفریحی بن سلمان + عکس

مردی امروز صبح در تقاطع نیایش ولیعصر خود را دار زد + عکس

خوردن گوشت 30 انسان توسط زن 42 ساله + عکس

جواب حمید به زن مهربانش این بود: دیگر دوستت ندارم!

پایان درگیری خانواده عروس و داماد در محضر با نذر عجیب صبا

قتل هولناک با 206 شیشه دودی / بازپرس ویژه قتل دست قاتل را خوانده بود + عکس

درخواست متفاوت مادر شهید که اشک مرد بازیگر سینما را در آورد +فیلم

اعتراف هولناک یک مرد به قتل زن حامله اش / این مرد وسواس داشت +عکس

 

کدخبر: 419346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟