نشانه های سرطان تخمدان در زنان را بشناسید

سندرم تخمدان پلی کیستیک: این سندرم می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان های خاص از جمله سرطان سینه و تخمدان را افزایش دهد. در واقع خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که سندرم تخمدان پلی کیستیک دارند، سه برابر است. اگر شما با سندرم تخمدان پلی کیستیک تشخیص داده شده اید و یا استعداد ژنتیکی ابتلا به سرطان تخمدان را دارید، معاینات لگنی سالانه از جمله پاپ اسمیر را برای غربالگری سرطان تخمدان باید انجام دهید.

سیگار کشیدن: با توجه به یافته های آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، سیگار کشیدن مقصر 3 درصد از موارد ابتلا به سرطان تخمدان است. زنان 31 تا 49 ساله ای که سیگاری هستند، با احتمال بیشتری به سرطان تخمدان موسینوس مبتلا می شوند.

سن: محققان کلینیک مایو اشاره می کنند که خطر ابتلا به سرطان تخمدان با افزایش سن بیشتر می شود. به طوری که زنان 50 تا 60 ساله بیشتر در معرض خطر هستند و از این نظر باید تحت غربالگری منظم قرار گیرند.

هورمون درمانی جایگزین: این نوع درمان به منظور تسکین علائم یائسگی از جمله گر گرفتگی، تحریک پذیری، و ... خطر ابتلا به سرطان تخمدان و سینه را افزایش می دهد.

سابقه خانوادگی: زنی که پیشینه خانوادگی مشخصی از سرطان سینه یا تخمدان دارد، زیاد در معرض خطر ابتلا به این سرطان ‌هاست. شما سابقه خانوادگی قابل توجهی دارید اگر:

دو و یا تعداد بیشتری از افراد خانواده نزدیک شما سرطان سینه یا تخمدان داشته باشند.

اعضای خانواده زیر پنجاه سالگی به سرطان سینه مبتلا شده باشند.

با پزشک Doctor و یا متخصص ژنتیک در مورد پیشینه خانوادگی خود مشورت کنید. این کار به شما کمک می‌ کند تا بدانید تا چه اندازه سابقه خانوادگی شما مهم است یا نیست. این اطلاعات همچنین به شما کمک می ‌کند تا از خطر ابتلا به سرطان آگاه شوید و برای انجام آزمایش ‌های ژنتیک تصمیم بگیرید.

درمان ناباروری: برخی تحقیقات نشان داده، داروهای تحریک‌‌ کننده تخمدان ‌ها که برای استفاده‌ کنندگان از شیوه درمان ناباروریIVFتجویز می‌شود، احتمال بروز سرطان تخمدان از نوع بوردرلاین را افزایش می ‌دهد. احتمال ابتلا به این نوع سرطان به ویژه در زنانی که بیش از یک سال تحت درمان قرار می گیرند و حاملگی رخ نمی دهد بیشتر است. در این صورت لازم است که این زنان به طور مرتب آزمایش بدهند و تحت کنترل باشند.

چاقی: داشتن شاخص توده بدنی بالا یعنی بالاتر از 30، می تواند به دستگاه تولید مثل آسیب بزند. نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهد که بین چاقی مفرط و ابتلا به سرطان تخمدان ارتباط وجود دارد. البته هنوز به طور دقیق مشخص نشده است که دلیل آن چیست. زنانی که دچار چاقی مفرط هستند و در عین حال یکی از نزدیکان شان از سرطان تخمدان رنج می برد، باید برنامه غذایی سالمی را دنبال کنند و وزن خود را کاهش دهند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نخستین قدرت نمایی روحانی در قلب امریکا

ظریف عامل اصلی حمله تروریستی اهواز را معرفی کرد!

اعدام 9 مرد شیطان صفت در شیراز /صبح امروز اجرا شد

اولین عکس از جسد 2 تروریست در حمله تروریستی اهواز

فیلم لحظه حمله تروریستی در اهواز

تلخ ترین تصویر از کودک خونین در حادثه اهواز+ فیلم ها

سخنگوی سپاه پاسداران: جریان الاهوازیه عامل حمله تروریستی در اهواز است

فوری / تیراندازی مجدد در محل حادثه تروریستی اهواز + فیلم

اولین تصاویر از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز + فیلم

اولین فیلم از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز + فیلم

فوری / حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز+ فیلم

این فیلم تمام ایرانیان را در دنیا تکان داد / چه بلایی بر سر سمیه در کمپ منافقین آمد

حمید و 2 فرزندش قربانی عشوه زنانه ناهید شد!

تجاوز به عروس های جوان هنگام مشاوره زناشویی در اتاق مشاور + عکس

پدر داماد عاشق عروسش شد و به او تجاوز کرد!

 

کدخبر: 418487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟