مبتلایان به ورم معده هرگز این غذاها را نخورند

یک متخصص طب سنتی گفت: افراد مبتلا به ورم و نفخ معده از مصرف بادمجان، خیار،گوجه، ماست، نوشابه، انواع ساندیس و غذاهای کارخانه‌ای، چیپس، پفک، کاکائو، قهوه، نسکافه, پیتزا، لازانیا، ماکارونی و انواع آش پرهیز کنند.

غلامرضا کردافشاری درباره نفخ و ورم معده اظهار داشت: آویشن یکی از گیاهانی که برای ورم معده، روده و نفخ مفید است و افراد مبتلا به ورم و نفخ معده دم نوش آویشن مصرف کنند.

به گفته وی این افراد از مصرف بادمجان، خیار،گوجه و ماست، نوشابه، انواع ساندیس و غذاهای کارخانه‌ای، چیپس، پفک، کاکائو، قهوه، نسکافه پرهیز کنند

این متخصص طب سنتی ادامه داد: افراد مبتلا به نفخ معده و ورم معده بهتر است از مصرف حبوبات نیز پرهیز کنند و پیاز و سیر را به صورت پخته مصرف کنند و از مصرف پیاز و سیر خام پرهیز کنند چرا که ورم و نفخ معده را تشدید می‌کند.

کردافشاری گفت: مصرف مرکبات مثل پرتقال و نارنگی باعث تولید گاز و مشکلات در معده و روده می‌شود. این بیماران بهتر است از غذاهای خمیری مانند پیتزا، لازانیا، ماکارونی و انواع آش پرهیز کنند.

وی بیان داشت: این بیماران آب یخ نخورند و نیم ساعت قبل از غذا و یک ساعت و نیم بعد از غذا آب مصرف کنند و آب خوردن وسط غذا برای این بیماران مناسب نیست و درد را تشدید می‌کند.

این متخصص طب سنتی افزود: از آویشن به عنوان "هاضم" یاد می‌کنند یعنی هضم کننده غذاست. امام صادق علیه السلام می‌فرماید: آویشن و نمک را مصرف کنید. آویشن را می توان با نبات پودر کرده و از آن استفاده کرد همچنین می‌توان از آن به صورت دم کرده و عرق نیز استفاده کرد.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از بروز نفخ قبل از گرسنگی غذا مصرف نشود و قبل از سیر شدن دست از غذا بکشید و غذا خوب جویده و در آرامش غذا مصرف شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمید با دسیسه شوم مهشید را سرنماز غافلگیر کرد!

پیام صوتی ابوبکر البغدادی به مناسبت عید قربان! / او در مورد ایران چه گفت؟

عکس دختر نوجوان و مرد شیطان صفت! / جنازه پیدا شد! + جزییات

بیانیه عجیب ابوبکر البغدادی

مرگ دردناک و تلخ عروس حین مراسم عروسی + فیلم

سرنوشت شوم دختربچه ایرانی در حجله آقا داماد !

عکس دختر نوجوان و مرد شیطان صفت! / جنازه پیدا شد! + جزییات

اقدام جنجالی یک مرد در لباس زنانه + تصاویر

ترور یک مامور پلیس راه در روانسر / قاتلان دستگیر شدند

بی حیایی با خواهر جلوی چشمان عروس خانواده!+عکس

گردن زدن 5 زن عربستانی با شمشیر ! + عکس

شکم برآمده آرزو در روز عقد چه رازی داشت!؟

ازدواج همزمان پسر عاشق پیشه با دخترعمو و دختر عمه + عکس

فیلم لحظه ازدوادج سمانه پاکدل با هادی کاظمی+ عکس

 

کدخبر: 409782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟