این نقاط بدن در برابر نور آفتاب حساس تر هستند

 این در حالی است که به گفته محققان دانشگاه واشنگتن آمریکا چنین اشتباهی سبب می شود تا این نواحی پوست، بدون حفاظ، در معرض اثرات مخبرب نور خورشید در فصول گرم سال قرار بگیرند. حفاظت از پوست در برابر اشعه خورشید شوخی نیست و البته تنها شامل محافظت از پوست صورت هم نمی شود.

لب ها: هیچ کس نمی خواهد طعم کرم های ضد آفتاب را در دهانش احساس کند و تولیدکنندگان این محصولات نیز هشدار می دهند که از بلعیدن این محصولات باید اجتناب شود. با این حال شما می توانید برای محافظت از لب ها در برابر اشعه آفتاب، از محصولات چرب کننده لب حاویSPFاستفاده کنید و فقط باید به یاد داشته باشید که این محصولات حداقل باید روزی دو بار پاک شده و مجدد استفاده شوند.

گوش ها: گوش ها دارای شکاف های ناخوشایندی هستند که شاید شما را برای استفاده از کرم های ضد آفتاب ترغیب نکنند با این حال صرف وقت اضافه برای این کار ضروری است زیرا گوش ها به طور مستقیم در معرض خطرات اشعه خورشید هستند. اطمینان حاصل کنید که قسمت های بالایی و پشت گوش را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.

دست ها: اگر شما رانندگی می کنید و پشت دست هایتان را بدون پوشش روی فرمان قرار می دهید و یا در دیگر موارد دست ها مدام در معرض نور آفتاب هستند، باید بدانید که نور خورشید باعث شکسته شدن رشته های کلاژن و تخریب رشته های آلاستیک پوست و در نهایت ایجاد چین و چروک می شود. پس محافظت از پوست دست در برابر اشعه آفتاب چه از طریق کرم های ضد آفتاب و چه از طریق دست کش های مناسب، ضروری است.

پاها: استفاده از جوراب و کفش بهترین راه برای محافظت از پاها در برابر نور خورشید است اما اگر قصد شنا کردن یا حمام آفتاب گرفتن دارید، حتما باید از کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پاها نیز استفاده کنید.

پلک ها: عدم محافظت از پلک ها در برابر نور آفتاب می تواند عامل ۵ تا ۱۰ درصد از سرطان های پوست باشد. بسیاری از تولیدکنندگان کرم های ضد آفتاب اخطار می دهند که این محصولات نباید اطراف چشم و دور پلکها مورد استفاده قرار گیرند. با این حال به گفته محققان دانشگاه لیورپول، شما می توانید یک راه حل ساده برای محافظت از این قسمت از بدن داشته باشید و آن استفاده از عینک های آفتابی است که از چشم ها در برابر اشعه هایUAVوUVBخورشید، ۱۰۰ درصد محافظت می کنند.

پوست سر: مسلما قرار نیست که کرم های ضد آفتاب رو روی پوست سر بمالید بنابراین گزینه بعدی پوشش سر است. کلاه های سرپوشیده و کلاه بیسبال، از موها و پوست سر شما در برابر اشعه آفتاب بیشترین حفاظت را می کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این زن بیوه با گاو نر به حجله رفت + عکس

اعتراف لیلی به بلای وحشتناکی که بر سر پسر 18 ساله آورد + عکس

اختلاس 60 میلیاردی کارمند زن برای ازدواج با مرد مورد علاقه

ضمانت وام دانشجویی برای دختران با عکس های برهنگی + عکس

محاکمه علنی بزرگترین مفسد اقتصادی کشور / «ح.ب.د» را بشناسید

این دامپزشک جوان کرجی را دیده اید؟! / سرنوشت او از 40 روز پیش گره خورده است + عکس

دستگیری مرد شیطان صفت که در شیار دیوار پنهان شده بود+عکس

شفاهی عروس موقت مهران شدم ! / سوسن با دوست برادرش سر و سری داشت !

مریم التماس کرد که شوهر دارد ولی من آنقدر تجاوز به او را ادامه دادم تا اینکه حامله شد !

محاکمه عضو شواری شهر ورامین به خاطر قتل زن دوم+ عکس

نجات دختر 17 ساله از خانه مجردی پسر شیطان / 3 روز خانه نبودم

ارتباط چندش آور پسر 18 ساله با خاله اش !

حامله شدن همزمان 16 خانم پرستار / هماهنگی برای یک رویداد عجیب ! + عکس

نوشته عجیب روی سینه زن جوان تهرانی / پلیس در خانه این زن با صحنه هولناکی روبرو شد

آخرین خبر از پرونده تخلف اقتصادی شبنم نعمت زاده دختر وزیر

 

کدخبر: 409363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟