تست بارداری خانگی با خمیر دندان!

بارداری پدیده جدیدی نیست و زنان هزاران سال است که باردار شده و فرزند به دنیا می‌آورند و البته در همین راستا ممکن است مدتی طول بکشد تا متوجه شوند باردارند. گزینه‌هایی مانند معاینه پزشک یا تست حاملگی بدون دارو برای زنان مدرن است و خیلی از زنان به روش‌های سنتی برای تست حاملگی استفاده می‌کنند. در اینجا برخی از تست‌های بارداری خانگی را می‌توانید مرور کنید که البته برخی از آنها انجام نمی‌شود.

تست بارداری خانگی با سفید کننده

سفیدکننده خانگی معمولی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. بنابراین شما یک گزینه ارزان قیمت برای تایید بارداریتان دارید. به راحتی بخشی از سفید کننده را درون یک ظرف بریزید و کمی از ادرارتان را به آن اضافه کنید و واکنش شیمیایی آن را ملاحظه کنید. اگر کف کرد و حباب‌دار و گازدار شد، این احتمال وجود دارد که باردار باشید اما اگر هیچ واکنشی ایجاد نشد شانس بارداری‌تان را از دست داده‌اید.

مشکل اصلی در تست حاملگی با سفید کننده و البته همه تست‌های بارداری خانگی این است که هیچ مقدار مشخصی از ادرار و سفید کننده وجود ندارد (می‌توانید نصف نصف امتحان کنید) و هیچ حد مجاز توصیه شده‌ای که در آن واکنش شیمیایی رخ می‌دهد، وجود ندارد. به یاد داشته باشید که سفیدکننده یک ماده بالقوه خطرناک است. برای حفاظت و ایمنی خودتان از دستکش‌های لاستیکی یا یکبار مصرف استفاده کنید و ظرف حاوی سفید کننده را پیش از اضافه کردن ادرار بیرون ببرید تا از عوارض گازهای مضری که ممکن است ایجاد کند، در فضای محدود جلوگیری شود.

تست بارداری با شکر

شکر یکی دیگر از اقلام معمولی و ارزان قیمت است که برای تست بارداری خانگی می‌توان از آن استفاده کرد. چند قاشق چای‌خوری شکر را داخل کاسه‌ای ریخته و بعد ادرارتان را اضافه کنید یا به طور کلی روی شکر ادرار کنید. این دفعه باید منتظر تشکیل توده‌های قند باشید. اگر شکر به صورت پودر دربیاید نشانه آن است که شما باردارید اگر شکر در زمان اضافه کردن ادرار حل شود، احتمالا باردار نیستید.

همه تست‌های حاملگی خانگی از جمله همین تست بهتر است صبح و بلافاصله بعد از بیدار شدن انجام شود. اگر آزمایش صبحگاهی امکانپذیر نبود نمونه‌ای از اولین ادرار روز را در یک ظرف نگهدارید و بعد از آن استفاده کنید.

تست بارداری با گندم و جو

این تست در مصر باستان یکی از روشهای تست حاملگی خانگی به حساب می‌آید. مصریان بر این باورند که گندم و جو می‌تواند حاملگی را مشخص کند. ادرار خودتان را روی دانه‌های گندم و جو قرار دهید و منتظر واکنش شوید. نتایج این آزمایش به تخمیر دانه‌های گندم و جو بستگی دارد. اگر بذر گندم و جو شروع به تخمیر کنند نتیجه آزمایش شما مثبت است همچنین اگر دانه گندم رشد کند نشانه این است که جنین پسر است و اگر دانه جو رشد کند فرزندتان دختر است.

تست بارداری با پودر خردل

در صورتی که عادت ماهانه‌تان به تاخیر افتاد از این روش میتوانید برای تشخیص بارداریتان استفاده کنید. برای انجام این کار باید دو مرحله ساده را دنبال کنید. وان حمام را با آب گرم پر کنید و کمی پودر خردل را به آن اضافه کنید. زمانی که پودر در آب حل شد، کل بدنتان را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این محلول قرار دهید و بعد با آب معمولی دوش بگیرید و تا روز بعد صبر کنید. اگر روز بعد عادت ماهانه شدید به این معنی است که شما باردار نیستید اما اگر شروع نشد تست بارداری‌تان مثبت است.

تست بارداری با کلم قرمز

می‌شود تست بارداری خانگی کلم قرمز در اصل تست تشخیص جنسیت نیز هست و اگر خانمی این آزمایش را انجام دهد می‌تواند از جنسیت فرزندش نیز مطلع شود. در ابتدا ظرف را روی گاز قرار داده و نصف یک کلم قرمز را به آن اضافه کرده و سپس به آن آب بیافزایید تا کلم‎ها کامل در آن قرار بگیرد.

۱۰ دقیقه اجازه دهید تا آب بجوشد و سپس سردش کنید. در ظرف دیگر نمونه ادرار جمع کنید. بعد از آنکه کلم خنک شد آب آن را به ظرف دیگری منتقل کنید و نمونه ادرار را به آن اضافه کرده و منتظر تغییر باشید. تغییر در رنگ نشانه بارداری شماست. اما اگر رنگش به سمت صورتی- قرمز متمایل شد یعنی شما نوزاد پسر دارید و اگر رنگ آن به همان صورت بنفش باقی ماند شما نوزاد دختر دارید.

تست بارداری با خمیردندان

یکی دیگر از تست‌های بارداری خانگی خمیر دندان است. برای این کار نیاز به خمیردندان سفید دارید نه انواع ژله‌ای رنگی. بعد از اضافه کردن ادرار دو اتفاق می‌افتد تا به شما نشان دهد باردار هستید یا نه. خمیر دندان ممکن است به رنگ آبی روشن دربیاید یا اینکه شروع به کف کردن کند. هر یک از این واکنش‌ها ممکن است به عنوان نشانه‌ای مثبت از حاملگی تفسیر شود. متاسفانه هیچ میزان مشخصی از استفاده از خمیردندان یا ادرار وجود ندارد یا اینکه چه مدت باید منتظر باشید تا این تغییرات را مشاهده کنید. دقیقا به همین دلیل نتیجه‌ای که می‌گیرید چندان قابل استناد نیست و باید یک تست معتبر دیگر انجام دهید.

تست بارداری با قاصدک

وجود برگ‌های قاصدک در آزمایش حاملگی قرن‌ها پیش که زنان با دنیای طبیعی و علم گیاهان ارتباط برقرار می‌کردند، استفاده می‌شود. هنوز هم این گیاه در پارک‌ها و باغ ها وجود دارد البته قاصدکی که در سیاه رشد کرده باشد، گزینه مناسبی برای تست حاملگی است زیرا تماس با نور مستقیم خورشید می‌تواند کارایی این تست را مختل کند. برگ‌های قاصدک را در یک ظرف پلاستیکی قرار دهید و ادرار صبحگاهی را روی آن بریزید تا کاملا خیس شوند.

بعد از ۱۰ دقیقه بررسی کنید تا ببینید برگ‌ها قرمز شده‌اند یا نه. نقطه‌های قرمز روی برگ نشانه مثبت بودن تست حاملگی است. اگر این نشانه وجود نداشته باشد ۱۰ دقیقه دیگر هم صبر کنید تا مطمئن شوید برگ‎‌ها به ادرار واکنش ندارند. این عدم واکنش نشانه این است که شما باردار نیستید.

تست بارداری با شوینده قوی

تست بارداری با شوینده قوی یکی دیگر از تست‌های حاملگی است که می‌توانید در خانه انجام دهید. کاری که شما باید انجام دهید این است که مقداری ادرار را روی این شوینده بریزید و منتظر تغییر رنگ شوید. اگر تغییری اتفاق نیفتاد یعنی اینکه شما باردار نیستید.

تست بارداری با سرکه

سرکه سفید یکی از ارزانترین موادی است که می‌توانید برای تست حاملگی خانگی استفاده کنید. اگر هزینه برای شما مهم است روی این تست حساب کنید. ادرار صبحگاهی را به لیوان سرکه سفید اضافه کنید. تغییر رنگ مایع شاخص مثبت بودن تست بارداری است. صحت و خطای این آزمایش بسته به میزان نسبی دو مایع و همچنین مقدار زمانی است که منتظر تغییر رنگ هستید.

تست بارداری با صابون

برای انجام این تست صابون را در یک ظرف پلاستیک قرار دهید و ادرار را روی آن بریزید. ۱۰ دقیقه صبر کنید در صورتی که تست بارداریتان مثبت باشد صابون کف کرده و حالت فومی پیدا می‌کند و اگر باردار نباشید صابون هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.

تست بارداری خانگی استامینوفن و پراکسید

در تست حاملگی استامینوفن دو عدد استامینوفن و نصف پیمانه پراکسید را در ظرفی پلاستیکی بریزید و یک چهارم پیمانه ادرار صبحگاهی را روی آن بریزید. ده دقیقه صبر کنید اگر جواب تست مثبت باشد محلول به رنگ آبی درآمده یا فومی می‌شود و اگر منفی باشد محلول هیچ تغییری نمی‌کند.

تست بارداری خانگی با جوش شیرین

در تست بارداری جوش شیرین دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را باید در یک ظرف پلاستیکی بریزید و ادرار صبحگاهی را روی آن بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. اگر تست بارداریتان مثبت باشد محلول به رنگ آبی درآمده یا حالت فومی پیدا می‌کند. اگر منفی باشد محلول هیچ تغییری نمی‌کند.

مزایای تست بارداری خانگی

تست بارداری خانگی ارزان بوده و به آسانی در دسترس است و شما حتی نیاز به خارج شدن از خانه برای تهیه مواد تشکیل دهنده تست ندارید. این کار دستورالعمل پیچیده ندارد و براساس مشاهده استوار است.

معایب تست بارداری خانگی

همه آزمایش‌های خانگی بارداری یک وجه مشترک دارند و آن اینکه اطلاعات علمی درباره دقت آنها وجود ندارد. در نهایت به نظر می‌رسد قبل از اینکه بتوانید نتیجه قطعی را به دست بیاورید لازم است تست‌های بارداری را به طور پیوسته انجام دهید. تست‌های حاملگی خانگی همگی براساس ترکیب ادرار با سایر مواد است اما در تست‌های پزشکی می‌توان میزان HCG را در نمونه خون تنها ۱۱ روز بعد از تخمک‌گذاری انجام داد. تست‌های بارداری خانگی در صورتی که پیش از ۶ روز از تاریخ قاعدگی بعدی انجام شود، موثر نیست.

 

کدخبر: 400353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟