معجونی طبیعی برای مقابله با فشار خون

 بهترین نوع لیموعمانی در بندرعباس، میناب، جهرم و شیراز پرورش می‌یابد. لیموعمانی مورد علاقه جنوبی‌های خونگرم و کشورهای عرب زبان است و پودر آن در بیشتر خوراک‌های تند و پرادویه خلیجی استفاده می‌شود. می‌دانید چرا؟ چون لیموعمانی از نظر طب سنتی خنک‌کننده بوده و می‌تواند گرمی و التهاب این غذاها را خنثی کند و در ضمن مقوی معده، ضد‌نفخ، صفرابر و اشتها‌آور خوبی است.

لیموعمانی سفید دیده‌اید‌؟

لیموعمانی از نوعی لیموهای ترش کوچک یا بزرگ آبلیموگیری تهیه می‌شود و طی فرآیند خشک‌ شدن از رنگ مایل به زرد و سبز به رنگ قهوه‌ای تیره یا سوخته تبدیل می‌شود. معمولا رنگ لیموعمانی آفتاب خشک، قهوه‌ای روشن و داخل آن سیاه رنگ است.

در منابع گفته شده است هر چه لیموعمانی درشت‌تر و تیره‌تر باشد از مرغوبیت و کیفیت بالاتری برخوردار است البته لازم است بدانید لیموعمانی تازه خشک شده بیشتر به رنگ خردلی و بسیار ترش است.

با توجه به این‌که این روزها انواع متفاوتی از لیموعمانی در بازار Store وجود دارد، گفته می‌شود لیموهای به رنگ سفید چینی هستند. در نتیجه فواید آن را باید از چینی‌ها پرسید!

چای با لیموعمانی محشر است

لیموعمانی در مقایسه با لیمو ترش خواص یکسانی دارد و پس از خشک‌شدن 70 تا 80 درصد خواص آن باقی می‌ماند بجز ویتامین C که مقدار آن در لیموی تازه بیشتر است.

لیموعمانی از نظر کلسیم و پتاسیم غنی است و به دلیل خاصیت آنتی‌‌اکسیدانی ضدسرطان شناخته شده است.

دم‌کرده لیموعمانی همراه چای و گل‌گاوزبان در کاهش فشار، چربی و کلسترول خون موثر است و می‌تواند از تصلب شرایین جلوگیری کرده و گرفتگی عروق را بهبود بخشد.

افراد سالم می‌توانند آن را با عسل یا نبات مصرف کنند و توصیه می‌شود بیماران قلبی از لیموعمانی یا پودر آن در انواع سالادها استفاده کنند.

این لیموهای تلخ...

با توجه به این‌که لیموعمانی حاوی ترکیبات تلخ است و غلظت این تلخی در خشک‌شدن و تخمیر بیشتر می‌شود بهتر است در زمان مصرف تخم‌های آن جدا و دور ریخته شود؛ اما از آن جایی که برخی لیموها با وجود جدا‌کردن تخم، باز هم تلخ مزه هستند، بهتر است لیمو را برای مدت کوتاهی در آب خیسانده و آب آن را دور بریزید البته با این کار بخشی از ویتامین‌های محلول در آب لیمو خارج می‌شود، اما در عوض خورش یا خوراک‌تان تلخ نمی‌شود در ضمن از خوردن لیموعمانی درسته موجود در انواع خورشت‌ها بپرهیزید چون محل تجمع روغن غذاست.

لیموعمانی به دلیل دارا بودن ویتامین C به جذب بیشتر آهن غذا بویژه گوشت قیمه و قورمه کمک می‌کند.

 

 

کدخبر: 397925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟