پاکسازی رحم با روش های خانگی/گیاهان درمانی پرخاصیت

پاکسازی برای هر چیزی قابل انجام دادن است و برای کمک به کاهش وزن، برای پاک کردن کبد، برای پاک کردن روده و یا برای کمک به تقویت سوخت و ساز کاربرد دارد. در حال حاضر، پاکسازی رحم محبوبیت بیشتری به دست آورده است. اگر برای بارداری آماده هستید، این شکل از پاکسازی برای سلامت تان بسیار مفید است.

بسیاری از گیاهان را می توان برای تمیز کردن و تحریک رحم و بهبود تنش استفاده کرد.این گیاهان همچنین به کاهش علائم یائسگی یا قاعدگی کمک می کنند. با این حال، باید از مصرف برخی از گیاهانی که موجب تقویت رحم می شوند در دوران بارداری اجتناب کرد زیرا ممکن است انقباضات رحم را تحریک کنند. در حالی که بسیاری از داروهای گیاهی برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند؛ با این حال، قبل از مصرف هر نوع گیاه تقویت کننده رحم، باید با یک پزشک Doctor مشورت کنید، به ویژه اگر از نوعی بیماری خاص رنج می برید و یا در حال تزریق یا مصرف داروهای بخصوصی هستید.

زنجبیل

زنجبیل موجب کاهش التهاب و افزایش جریان خون و تامین اکسیژن در رحم می شود. این ماده ضد عفونی کننده برای کل بدن فوق العاده است زیرا گردش خون را افزایش می دهد، از عملکرد کبد پشتیبانی می کند و باعث تعریق بیشتر می شود. می توان آن را در طول بارداری با خیال راحت مصرف کرد. زنجبیل، درمانی اثبات شده برای بیماری صبحگاهی در دوران بارداری است.

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار یکی از بهترین گیاهانی است که می تواند برای تمیز کردن رحم استفاده شود. به خصوص برای حفظ سلامت رحم سخت شده مفید است، زیرا غشاهای مخاطی را تحریک نمی کند. نوشیدن این گیاه به شکل دمنوش می تواند در تنظیم خونریزی قاعدگی و تسکین جوش ها کمک کند. با این حال، باید از مصرف آن در طول حاملگی اجتناب کرد.

بابونه گاوی

بابونه گاوی یکی دیگر از روش های خانگی برای پاکسازی رحم است. این دارو در طب سنتی چین برای درمان علائم قاعدگی یا یائسگی استفاده می شود. لئونورن جزء تحریک کننده رحم و یا uterotonical موجود در برگ های این گیاه است. نباید آن را در دوران بارداری مصرف کنید چون باعث انقباض رحم می شود.

تمشک

تمشک قرمز به عنوان یک ماده نیروبخش برای قوام دادن و تنظیم عضلات رحم استفاده می شود. این گیاه می تواند در بازگشت رحم به اندازه و سایز اصلی و کاهش خونریزی و تورم بعد از زایمان موثر باشد. تمشک حاوی اسید فرولیک است که ممکن است موجب کاهش جریان قاعدگی با تحریک عضلات پشت رحم شود. همچنین خونریزی بیش از حد در طول قاعدگی را کاهش می دهد. در گذشته، این گیاه در دوران بارداری مورد استفاده قرار می گرفت؛ اما امروزه، دیگر توصیه نمی شود زیرا ممکن است انقباضات رحمی را تحریک کند. تمشک نیز منبع غنی از مواد مغذی است که از سیستم تولید مثل و دیگر سیستم های بدن پشتیبانی می کند. مواد مغذی موجود در تمشک، تانن ها، فلاونوئیدها، آلفا کاروتن ها، بتا کاروتن ها، کلسیم، آلکالوئیدها، آهن، لوتین، فسفر، سلنیوم، آهن، منیزیم، پتاسیم، منگنز، روی، ویتامین E، ویتامین C و ویتامین B هستند.

برگ گزنه

برگ گزنه مقدار زیادی کلروفیل همراه با ویتامین های C، D، A و K، پتاسیم، کلسیم، آهن، فسفر و گوگرد دارد. این گیاه می تواند به شکل دمنوش یا به شکل کپسول آماده، مصرف شود.این برگ ها باروری را افزایش می دهند و سموم را از کبد و کلیه ها حذف می کنند، از این رو، یکی از بزرگترین روش های پاکسازی رحم در خانه محسوب می شود. این گیاه از طرف پایگاه داده طبیعی داروها برای مصرف در حاملگی نامناسب شناخته شده است. درحالی که، به توصیه دیگر منابع باید پیش از باردارای یا در دوره ۳ ماهه اول بارداری مصرف شود. پیش از مصرف برگ های گزنه در دوران بارداری باید با پزشک خود مشورت کنید.

کدخبر: 378869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟