گزینه‌های غذایی با خاصیت ضد پیری در وعده صبحانه

برخی مواد غذایی خاصیت جوانسازی پوست دارند و مصرف انها در وعده صبحانه به جوان ماندن کمک می کند.

دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند راهی برای جلوگیری از چین و چروک‌های صورت، افزایش رطوبت موها و ترمیم سلول‌های آسیب دیده در سراسر بدن شما باشد.

در اینجا گزینه‌های غذایی با خاصیت ضد پیری در وعده صبحانه، معرفی شده است:

کلم پیچ و تخم مرغ: کلم پیچ از سبزیجات تیره رنگ قدرتمند با خاصیت آنتی اکسیدانی است. ویتامین آ موجود در این سبزی به تولید سبوم کمک می‌کند و منجر به افزایش رطوبت موها می وشد.

علاوه بر این کلم پیچ منبع غنی از ویتامین ث نیز بوده و به تولید کلاژن، کمک می‌کند. کلم پیچ را همراه با تخم مرغ برای حفظ سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش توده عضلانی به وعده صبحگاهی‌تان اضافه کنید.

گردو: منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای مرطوب نگه داشتن پوست و مو است. گردو از ویتامین ای نیز سرشار است؛ آنتی اکسیدانی که منجر به تعمیر سلول‌های سراسر بدن می‌شود. املاح معدنی موجود در گردو از جمله مس، موجود تقویت تراکم استخوان‌ها می‌شود.

بلغور جو: جو از شاخص گلایسمیک پایینی برخوردار است و مصرف آن در وعده صبح به کاهش کلسترول، بهبود هضم غذا و حفظ وزن در محدوده سالم کمک می‌کند. مصرف جو برای کاهش سرعت تشکیل چین و چروک‌های صورت مفید است و باعث کاهش التهاب بدن و کاهش قند خون نیز می‌شود.

جوانه بروکسل: منبع خوبی از ویتامین آ برای مرطوب نگه داشتن موها و پوست است. این گیاه منبع عالی از فولات نیز بوده و مصرف آن از اثرات مضر نور خورشید به طور چشمگیری جلوگیری می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 359308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟