این تند خوشمزه سرشار از آهن است

هر قاشق از این ماده ی غذایی ۲ میلی گرم ویتامین ای دارد، و یا ۱۳ درصد میزان دریافت روزانه.

 در هر قاشق فلفل قرمز هندی ۱۹ کالری وجود دارد. رنگ قرمزی دارد و مملو از مواد گیاهی است. در ترکیب آن کاروتنوئید وجود دارد که از گروه ویتامین های آ می باشد.

ویتامین آ و کاروتنوئید

در این ماده ی غذایی مقدار زیادی کاروتنوئید وجود دارد که عامل ایجاد رنگ قرمز آن است. لوتئین و زآکسانتین می تواند در بهبود وضعیت بینایی و پیشگیری از آسیب چشمی موثر باشد. ویتامین آ در نمو طبیعی سلول ها نقش دارد. هر قاشق آن ۳.۳۴۹ واحد بین المللی ویتامین آ دارد، بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه ی مردان و زنان. در هر واحد غذایی آن ۱.۳ میلی گرم لوتئین و زآکسانتین و یا ۱۱ درصد وجود دارد.

ویتامین ای

هر قاشق از این ماده ی غذایی ۲ میلی گرم ویتامین ای دارد، و یا ۱۳ درصد میزان دریافت روزانه. ویتامین ای به کنترل شکل گیری لخته خون و تحریک عملکرد سالم رگ های خونی کمک می کند، آنتی اکسیدان می باشد و از آسیب و تخریب چربی های سلولی پیشگیری می کند.

آهن

افزودن این ماده ی به رژیم غذایی به دریافت بیشتر آهن کمک می کند. آهن در تنظیم متابولیسم سلولی نقش دارد. آهن در عملکرد هموگلوبین و میوگلوبین موثر است ( دو پروتئین که در جابجایی اکسیژن نقش دارند). یک قاشق آن ۱.۴ میلی گرم آهن دارد، ۸ تا ۱۸ درصد میزان دریافت روزانه برای مردان و زنان ( به ترتیب).برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 345394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟