تشدید بیماری های عفونی با مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک

بسیاری از این عفونت‌ها ممکن است ویروسی باشند که شایع‌ترین بیماری ویروسی ابتدا سرماخوردگی و پس از آن آنفلوآنزا است که سرماخوردگی با نشانه‌هایی همچون تب، سرفه‌های مکرر، درد بدن، سرفه، خلط و آبریزش بینی خود را نشان می‌دهند و علائم آنفلوانزا بدن درد، تب‌های بالا و ناگهانی همراه با سرفه و خلط است.

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی خطرات مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک را تشریح کرد و گفت: مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک می‌تواند باعث تشدید بیماری عفونی شده و در مواردی نیز به مرگ می‌انجامد.

دکتر مسعود مردانی، درباره مصرف آنتی‌بیوتیک اظهار کرد: با شروع فصل پاییز و بروز بیمارهای عفونی در دستگاه‌های تنفسی فوقانی مثل آنفلوآنزا و سرماخوردگی بسیاری از افراد دچار علائم عفونت‌های ریوی می‌شوند.

وی افزود: بسیاری از این عفونت‌ها ممکن است ویروسی باشند که شایع‌ترین بیماری ویروسی ابتدا سرماخوردگی و پس از آن آنفلوآنزا است که سرماخوردگی با نشانه‌هایی همچون تب، سرفه‌های مکرر، درد بدن، سرفه، خلط و آبریزش بینی خود را نشان می‌دهند و علائم آنفلوانزا بدن درد، تب‌های بالا و ناگهانی همراه با سرفه و خلط است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در بهبود بیماری‌های ویروسی همچون سرماخوردگی و آنفلوآنزا تأثیر چندانی ندارند، عنوان کرد: بنابراین افراد و به خصوص مادران برای کودکان خود به هیچ عنوان بدون مشورت پزشک Doctor از آنتی بیوتیک استفاده نکنند.

مردانی ادامه داد: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها نه تنها سبب بهبودی آنها نمی‌شود بلکه سبب شده تا در فرد مقاومت آنتی‌بیوتیکی به وجود آید و مقاومت میکروب در بدن فرد سرماخورده ایجاد ‌شود همچنین سبب تشدید بیماری عفونی می‌شود که بسیار هزینه‌بر است و متاسفانه در برخی از موارد سبب بستری فرد در آی سی یو و در نهایت مرگ هم می‌شود.طبنابرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 330721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟