گام طلایی برای داشتن پوستی صاف

کاری کنید که احساس خوشحالى و آسودگى داشته باشید، براى گام نخست با افکار خوب شروع کنید. سلامت و زیبایی ٢ روی یک سکه هستند پس با حفظ سبک زندگی سالم و فعال از خود مراقبت کنید، سلامت فیزیکی نیز یکی از نکات مهمى است که نتایج آن در ظاهر فردى به چشم دیده مى شود، در ادامه توصیه‌هایی به شما مى کنیم که با رعایت آنها می‌توانید یک عمر پوستی سالم داشته باشید.

اگر می‌خواهید یک عمر پوست سالم داشته باشید، بسیار مهم است که از داخل و بیرون بدن رطوبت کافى پوستتان را تامین و آن را آبرسانی کنید، براى این منظور هر روز مقدار زیادی آب بنوشید و از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید.

تغذیه سالم و متنوع نقش موثرى در سلامت و زیبایی پوست بازى می‌کند، با اینکه بسیاری از مردم می‌دانند برنامه غذایی ناسالم روی پوست تاثیر می‌گذارد، اما کمتر کسی می‌داند که یک برنامه غذایی مناسب با سلامت و زیبایی پوست ارتباط مستقیم دارد.

خواص طبیعی میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به بهبود رنگ و درخشش پوست کمک کند و اولین سپر دفاعی‌ پوست در برابر آلودگى را تقویت می‌کند، همچنین این غذا‌ها به افزایش زیبایی و درخشش طبیعی پوست کمک می‌کنند، برای مثال رنگدانه‌های گیاهی به نام کارتنوئید‌ها آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که مزایای فراوانی برای سلامت و زیبایى پوست دارند.

ترکیبی از خواص میوه‌ها، سبزیجات و ادویه‌های مختلف می‌توانند در کنار هم خاصیت شگفت‌انگیز برای زیبایى و جوانى پوست داشته باشند، برای مثال یک سالاد رنگارنگ می‌تواند نسبت به یک نوع میوه یا سبزی فواید بیشتری برای پوست داشته باشد و آن را به‌خوبی تغذیه کند، یک برنامه غذایی سرشار از میوه، سبزیجات و ادویه جات می‌تواند برای سلامت کل بدن و به خصوص پوست بسیار مفید باشد، گوجه‌فرنگی و زیتون از موادغذایى پرخاصیت براى سلامت پوست محسوب مى شوند.

قرار گرفتن در معرض اشعه UV یا ماورابنفش خورشید یکی از اولین عوامل قابل پیشگیری در پیری پوست است، اشعه خورشید عامل ۸۰‌درصد از موارد پیری پوست محسوب مى شود،به منظورپیشگیرى از پیرى پوشت در برابر آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید و پوشش مناسب که شما را در برابر نور خورشید محافظت کند، بپوشید.برنامه غذایی و استفاده از مکمل‌های سرشار از ویتامین و آنتی‌اکسیدان نیز که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند در زیبایى پوست بسیار اهمیت دارد.

سیگار کشیدن و آلودگی هوا برای سلامت پوست بسیار مضر هستند، امروزه ثابت شده است که دود سیگار و هر نوع آلودگی هوایی دیگری می‌تواند اثرات مضر فراوانی داشته باشد و تا جای ممکن باید از آنها پرهیز کرد تا بتوان به حفظ سلامت و زیبایى پوست کمک کرد.پیشگیری بهتر از درمان است، امروز به یک سبک زندگی و برنامه زیبایی سالم پایبند باشید تا اکنون و ۱۰ سال آینده ظاهری زیبا داشته باشید.

باید به‌صورت روزانه پوست خود را تغذیه و محافظت کنید، همیشه حفظ سلامت و زیبایی پوست ساده‌تر از این است که بخواهید آسیب‌های وارد شده به خاطر سبک زندگی ناسالم را از بین ببرید، پس برای حفظ سلامت بدن و ظاهر خود فعال باشید و حتی یک روز را هم از دست ندهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319246 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟