5 راه طبیعی داشتن موهای پرپشت

 ریزش مو به علل مختلفی همچون مشکلات هورمونی، کم‌خونی، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی و استرس رخ می‌دهد  با استفاده از برخی از گیاهان دارویی و رعایت سبک زندگی صحیح افراد می‌توانند با این مشکل مقابله کنند.
_  ریشه بابا آدم
 یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عصاره ریشه باباآدم این است که بهبود جریان گردش خون در ناحیه سر و پوست را موجب می‌شود. با بهبود خون‌رسانی به ریشه مو‌ها فولیکول‌های مو بهتر تغذیه می‌شوند و در نتیجه رشد بهتری دارند.افراد باید سه تا چهار بار در هفته مو‌های خود را با عصاره ریشه باباآدم ماساژ دهند.
_ شامپوی گیاهی
برای تهیه شامپوی آلو‌ورا، نارگیل و گندم به یک چهارم فنجان پودر جوانه گندم، یک چهارم فنجان عصاره آلوورا و یک چهارم فنجان شیر نارگیل احتیاج دارید.  این سه ترکیب را با هم مخلوط کنید.این شامپوی گیاهی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی سرتان قرار داده و سپس آن را آبکشی کنید.
_  عصاره نعناع
 عصاره یا روغن به‌دست آمده از نعناع با مایعی که از جوشاندن برگ‌های نعناع به‌دست می‌آید، متفاوت است. برای استفاده از عصاره نعناع باید آن را رقیق کنید، سه قاشق چای‌خوری آب را در ظرفی کوچک بریزید و به آن سه قطره عصاره نعناع اضافه کنید و پس از هم زدن از آن برای ماساژ پوست سرتان استفاده کنید.
_ تخم شنبلیله
یک فنجان تخم شنبلیله را در آب خیس کنید و اجازه دهید تا صبح روز بعد خیس بخورد.صبح روز بعد تخم شنبیله‌ها را آسیاب کنید تا خمیری حاصل شود.
خمیر تخم شنبلیله را روی ریشه موهایتان ماساژ دهید و موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید.پس از ۴۰ دقیقه موهایتان را آبکشی کنید.این درمان را هر روز صبح به مدت یک ماه انجام دهید.
_  شیرین‌بیان
یک قاشق غذاخوری ریشه شیرین‌بیان را داخل یک فنجان شیر بریزید. یک چهارم قاشق چای‌خوری زعفران به آن اضافه و این مواد را کاملاً مخلوط کنید.
خمیر به دست آمده را شب روی موهایتان قرار داده و اجازه دهید تا صبح روی موهایتان بماند.صبح مو‌ها را بشویید.این روش درمان را ۲ بار در هفته به مدت ۲ ماه انجام دهید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 318785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟