نشانه های بیماری آرتریت را بشناسید


درد ابتدای صبح در ناحیه پشت‌  یکی از نشانه‌های ابتلا به آرتریت یا فتق دیسک بین مهره‌ای است .یکی از علائمی که این دو درد را از هم متمایز می کند، طول زمان درد کشیدن‌ است. درد ناشی از آرتریت، معمولا حدود 30دقیقه بعد از بیدار شدن، کاهش پیدا می‌کند ابتدای روز به‌تدریج بهبود می‌یابد؛ اما از عصر به بعد، کمی شدیدتر می‌شود.
البته کمردردی که در غروب و شب احساس می‌کنید، همیشه نشانه ابتلا به آرتریت نیست. گاهی به‌دلیل نشستن یا ایستادن طولانی‌مدت، قرارگفتن در وضعیت نامناسب در طول روز یا تحمل کردن استرس، ممکن است چنین دردی را در ساعات پایانی روز تحمل کنید؛ اما بعید است که این درد، در روزهای بعد همراه صبحگاهی شما باشد. بسیاری از مبتلایان آرتریت، تمام شب را با درد سپری می‌کنند و این مشکل، بر کیفیت خواب و زندگی آنها، تاثیری آشکار می‌گذارد.
 آسیبی که این بیماری به ستون فقرات، مفاصل و درنهایت مهره‌ها و اعصاب شما می‌زند، می‌تواند زمینه را برای انتقال درد به نقاط دیگر بدن فراهم کند. درد، بی‌حسی، سوزن‌سوزن شدن یا احساس ضعف در ناحیه پا نشانه‌هایی است که  پزشکان را به تشخیص آرتریت هدایت می‌کند. احساس خشکی و سفتی پشت در ابتدای روز، یکی دیگر از نشانه‌های این بیماری است. مبتلایان آرتریت، در لحظات ابتدای بیداری، به‌سختی حرکت می‌کنند و بدنی خشک و انعطاف‌ناپذیر دارند.اگر بیشتر از چهار تا شش هفته علائم باقی ماند مراجعه به پزشک یک ضرورت است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 317365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟