8 ماسک زیبایی بخش

بهترین زمان برای استفاده از ماسک 12-10 صبح،6-4 بعد از ظهر و 11-10 شب است.
ماسک صورت جوان کننده
ماسک کدو حلوایی

1 قاشق چای خوری آب کدو حلوایی و زرده هم زده را با هم مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار دهید. ماسک را با پارچه مرطوب در آب گرم بردارید. سپس صورت را با آب سرد بشویید. یا اینکه برش های کدوحلوایی را روی صورت قرار دهید و به مدت 20 دقیقه نگه دارید. سپس صورت را با شیر بشویید.
ماسک شیر و آب انگور
نسبتهای مساوی از آب انگور و شیر سرد (حدود ¼ لیوان) را با هم مخلوط کنید. یک پارچه کتان را با مخلوط خیس کرده و روی صورت قرار دهید. روی ماسک را با حوله حمام بپوشانید. پس از 15 الی 20 دقیقه ماسک را شسته و یک کرم مغذی روی صورت بمالید.
ماسک ویتامین
ساقه کرفس را رنده کرده و با سیب رنده شده مخلوط کنید. کمی آرد جو دوسر برای چسبندگی به آن اضافه کنید ماسک را بر روی صورت قرار داده و به مدت 15 دقیقه نگه دارید. سپس صورت را با عصاره برگ و ساقه کرفس بشویید.
ماسک جوانی
به آرامی 1 قاشق چای خوری روغن نباتی گرم را به 1 زرده تخم مرغ زده شده و سفت، در حال هم زدن اضافه کنید. ½ قاشق چای خوری آب و آب لیمو به آن اضافه کنید. 2 تا 3 لایه از مخلوط را بر روی پوست صورت قرار دهید تا زمانی که خشک شده و ترک بخورد. ماسک را با پارچه مرطوب و گرم بردارید. از این ماسک 1 تا 2 بار در هفته به مدت 6-4 هفته استفاده کنید. سپس آن را هر 3-2 ماه یک بار تکرار کنید.
ماسک پروتئین
1 سفیده تخم مرغ، 1 قاشق چای خوری آب لیمو، پوست خرد شده 1 لیمو ،2 قاشق چای خوری جو خرد شده آماده کنید. سفیده تخم مرغ را هم بزنید و بعد بقیه مواد را با آن مخلوط کنید و روی پوست صورت به مدت 15 دقیقه قرار دهید. با کمپرس گرم آن را از روی صورت بردارید و صورت را با آب خنک بشویید.
ماسک پنیر کوتاژ
3 قاشق غذاخوری پنیر کوتاژ را با ½ قاشق چای خوری نمک و 1 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و روی صورت قرار دهید. هنگامی که خشک شد به آرامی همراه با ماساژ پوست آن را بردارید. این ماسک گردش خون را بهبود می بخشد.
ماسک صورت ضد پیری
ماسک ضد چین و چروک

1 قاشق غذاخوری آرد چاودار را با چای غلیظ یا شیر مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس 1 زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید. مخلوط را بر روی پوست صورت قرار دهید. به مدت 15 دقیقه صبر کنید و سپس صورت را بشویید.
ماسک تغذیه کننده
نصف هویج و نصف یک سیب را رنده کرده و 1 قاشق غذاخوری پنیرکوتاژ به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید و مخلوط را روی پوست قرار داده و به مدت 15 دقیقه نگه دارید، سپس صورت را خوب بشویید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 316100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟