10نکته روی خط سلامت

مادران شیرده

هنگام بارداری نیاز مادر به دریافت مواد مغذی افزایش پیدا می کند بهتر است در این زمان غذاهای پرپروتئین مثل گوشت بدون چربی، مرغ، حبوبات را بیشتر مصرف کنند . ماهی سالمون و قزل آلا برای زنان باردار تغذیه مناسبی است زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که نوزاد به آنها نیاز دارد.

کفش پاشنه بلند

نتایج تحقیقات نشان می دهد استفاده طولانی مدت از این کفش‌های پاشنه بلند انجام فعالیت‌های شغلی را که نیازمند دویدن و سرپا ماندن های طولانی است، با اختلال مواجه خواهد کرد و اگر این آسیب برای مدت طولانی نادیده گرفته شود باید منتظر روزهایی باشید که قبل از درمان، شغلتان را از دست بدهید.

یبوست مزمن

چای گزنه یکی از بهترین انواع چای برای درمان یبوست است. این نوع چای حرکات روده را بهبود می بخشد و باعث حذف مواد زائد از روده ها می شود. یک فنجان چای گزنه را با معده خالی برای ۲ تا ۳ بار در هفته مصرف کنید.

ویتامین B12

از هشت نوع ویتامین، ویتامین های B، B12 و اسیدفولیک شناخته شده‌تر هستند. ویتامین B12 به بدن کمک می کند تا غذا را به انرژی تبدیل کند. بدن برای ساخت غلاف میلین که عصب‌ها را می پوشاند به آن نیاز دارد. همچنین این ویتامین به عصب‌های مغز کمک می کند تا با یکدیگر ارتباط داشته باشند. علاوه بر این،کمبود ویتامین B12 با مشکلاتی همچون از دست دادن قدرت حافظه و افسردگی مرتبط است.

مصرف میوه

خوردن روزانه یک عدد موز و آووکادو از سفت شدن عروق خونی که می تواند منجر به بیماری قلبی و مرگ شود، پیشگیری می کند.

سردرد

زمانی که سرتان درد گرفت از کمپرس سرد استفاده کنید. تکه های یخ را داخل حوله ای قرار داده و آن را روی پیشانی خود بگذارید یا یک دوش آب سرد می تواند درد شما را تسکین دهد. کمپرس سرد را به مدت 15 دقیقه روی پیشانی خود قرار دهید و بعد از 15 دقیقه مجدداً این کار را تکرار کنید. اگر سردردتان تنشی است کمپرس گرم را روی گردن یا پشت سر خود قرار دهید. همچنین اگر سردردتان سینوسی است پارچه ی گرمی را روی نواحی که درد می کند قرار دهید. دوش آب گرم نیز بسیار مفید و موجب رهایی از سردرد می شود.

برنج قهوه ای

نشاسته موجود در برنج قهوه ای با سفید آن برابر است، اما به این دلیل که سبوس آن پولیش نشده است، در مقایسه با برنج سفید از ارزش غذایی بیشتری برخوردار است.

گرفتگی گلو

تنش ماهیچه ای شدید گلو باعث بروز حس گرفتگی این ناحیه در زمان ناراحتی است. صرف نظر از این که علت مسئله غم، تنش یا خشم باشد، گاهی اوقات پیش از آن که اشکمان سرریز شود، حس می کنیم توده ای راه گلویمان را سد کرده است و در حال خفگی هستیم. دلیل این مسئله واکنشی زنجیره ای است که توسط بدن آزاد می شود.

چای سیاه

چای سبز و سیاه هر 2 دارای پلی فنول ها هستند. پلی فنول‌ها، آنتی اکسیدان‌هایی به حساب می آیند که ساختارهای سلولی همچون DNA و غشای سلولی را در برابر رادیکال های آزاد حفظ می کنند. پلی فنول‌های موجود در چای سبز به اندازه‌ای کوچک هستند که در جریان خون و بافت های بدن جذب می شوند و طبق بررسی ها می توانند متابولیسم انرژی کبد را به گونه‌ای تغییر دهند که موجب کاهش وزن شوند.

سنگ کلیه

برای بسیاری از افراد، مصرف ۸ لیوان آب در طول روز کافی نیست و باید برای کاهش خطر سنگ کلیه حداقل روزی ۱۲ لیوان آب نوشید. حداقل نیمی از مایعات مصرفی فرد باید آب خالص باشد. نوشیدنی های شیرین، گازدار و حاوی کافئین احتمال شکل گیری سنگ کلیه را بالا می برند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 313873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟