10 دلیل تپش قلب و تنگی نفس

هنگامی که تپش قلب و تنگی نفس با هم بروز پیدا می کنند به دلایل10 گانه زیر باید توجه کنید و آن را مد نظر قرار دهید .
نارسایی قلبی

این شرایط پزشکی به عنوان ناکارآمدی عملکرد قلب تعریف می شود. خون با سرعتی آهسته تر در سراسر بدن پمپ می شود.نارسایی قلبی در واکنش به یک حمله قلبی یا دیگر بیماری های زمینه ای که فشار مضاعفی را بر قلب وارد می کنند، مانند دیابت، بیماری کلیوی یا فشار خون بالا شکل بگیرد. افزون بر تپش قلب و تنگی نفس، از دیگر علائم نارسایی قلبی  به سرفه ای که موجب تولید خلط سفید رنگ می شود، سرگیجه، حالت تهوع، درد قفسه سینه، خستگی شدید و افزایش وزن ناگهانی اشاره کرد.

عروق کرونر
این بیماری زمانی شکل می گیرد که یک پلاک در شریان های تغذیه کننده قلب تشکیل شود.این شرایط محدود شدن جریان خون به قلب را موجب می شود و این به معنای دریافت اکسیژن و مواد مغذی کمتر توسط عضله قلب است. از دیگر علائم شایع این بیماری درد قفسه سینه (آنژین)، ضربان قلب سریع، حالت تهوع و تعریق اشاره کرد. درد قفسه سینه ممکن است با خوردن یک وعده غذایی بزرگ، تجربه هیجان یا استرس یا قرار گرفتن در معرض آب و هوای سرد شکل بگیرد.

فیبریلاسیون دهلیزی

این بیماری یک نوع آریتمی قلبی است. فیبریلاسیون دهلیزی خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد. از دیگر علائم آن  کمبود انرژی، ناراحتی در ناحیه سینه، و سبکی سر است .

بیماری دریچه قلب

دریچه های قلب برای هدایت جریان خون در مسیر درست و جلوگیری از بازگشت آن اهمیت دارند. هنگامی که یک یا تعداد بیشتری از این دریچه ها دچار نقص می شوند، فشار بر عضله قلب افزایش می یابد. سرگیجه  ، غش کردن و احساس فشار در سینه از دیگر علایم آن است . اگر این شرایط به نارسایی قلبی منجر شود، فرد ممکن است افزایش وزن ناگهانی به همراه تورم در نواحی قوزک پاها یا شکم را تجربه کند.

آریتمی
قلبی سالم و عادی با یک ریتم خاص کار می کند. اگر در این ریتم اختلالاتی وجود داشته باشند، باید به پزشک مراجعه کنید. از دیگر نشانه های آریتمی سرگیجه، غش کردن، خستگی، و احساس ناراحتی در سینه است .
حملات هراس
اگر تپش قلب به همراه احساس اضطراب و استرس شکل می گیرد، فرد دچار تعریق بیش از حد، حال تهوع، و لرزش بدن می شود  این حملات زندگی فرد را در معرض تهدید قرار نمی دهند و در برخی موارد دریافت کمک روانی به همراه دارو  در غلبه بر حملات هراس موثر است .
داروها
گاهی تپش قلب عارضه جانبی مصرف برخی از داروها است مثل داروهای  درمان آسم و اختلالات تیروئید .
دلایل زنانه
بارداری، یائسگی و قاعدگی ممکن است به واسطه نوسانات هورمونی موجب تپش قلب شود. تپش قلب به طور معمول کوتاه مدت بوده و با ایجاد تعادل در سطوح هورمون متوقف می شود.
عوامل سبک زندگی ناسالم
سطوح بالای استرس، سطوح بیش از حد کافئین، سیگار کشیدن، مصرف الکل یا مواد مخدر Drugs ممکن است زمینه ساز تپش قلب و تنگی نفس شود.
شرایط پزشکی دیگر
تب بالا، فشار خون پایین، کم خونی، سطوح پایین قند خون یا پرکاری تیروئید  به تپش قلب منجر می شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 310654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟