خوشمزه ترین غذاهای هلندی!

آشپزی هلند شاید به اندازه کشورهای دیگر شهرت نداشته باشد اما غذاهای بسیار خوشمزه ای دارد که باید در سفر به هلند امتحان کنید. در این مطلب قصد داریم برخی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی هلند را به شما معرفی کنیم که به ویژه در خیابان های آمستردام می توانید امتحان کنید.

وافل هلندی در سرتاسر دنیا شهرت دارد و بدون شک معروف ترین شیرینی هلندی در دنیاست. استروپ وافل دو لایه شیرینی وافل است که روی هم قرار گرفته اند و وسط آن ها شربت، مربا یا کرم قرار گرفته است. نان وافل هم از کره، آرد، شیر، شکر قهوه ای و تخم مرغ تهیه می شود. طعم کره ای و لذیذ وافل هلندی در کنار یک فنجان چای یا قهوه ترکیبی بی نظیر و محشر می شود. هلندی ها عادت دارند وافل ها را روی فنجان قرار می دهند تا با بخار قهوه کمی نرم شود و بعد همراه با قهوه می خورند.

وافل هلندی

هلند به اسنک ها، شیرینی ها و میان وعده های خوشمزه و لذیذش شهرت دارد. بنابراین در سفر به این کشور می توانید حسابی شکم چرانی کنید. یکی از خوشمزه ترین این غذاها، کروکت است: روکت رول هایی که داخلش با گوشت و سایر مواد پر شده و داخل حمام روغن کامل سرخ شده است. در روش سنتی و اصیل هلندی داخل کروکت ها با گوشت گاو پر می شود، اما امروزه انواع مختلفی از کروکت با گوشت مرغ، میگو و حتی کروکت گیاهی را هم می توانید پیدا کنید. کروکت را می توانید به صورت میان وعده و اسنک بخورید، اما گاهی آن ها را داخل نان ساندویچ قرار می دهند و همراه با سس خردل سرو می کنند که در این صورت یک وعده کامل به حساب می آید.

هنگامی که در آمستردام هستید همه جا می توانید این اسنک خوشمزه را خریداری کنید: اسنک بار، کافه، رستوران یا کروکت فروشی!

کروکت هلندی

سیب زمینی سرخ کرده در تمام دنیا محبوب و پرطرفدار است و این میان وعده در هر کشوری به سبک و سیاق خاصی تهیه می شود. در هلند نیز این سیب زمینی های خوشمزه Patat نامیده می شوند. تفاوت آن ها این است که خلال های سیب زمینی نازک تر از معمول هستند و همراه با سس مایونز سرو می شوند. البته سس کچاپ یا سس بادام زمینی هم استفاده می شود. اصیل ترین و مشهورترین مدل هلندی این میان وعده ترکیب سیب زمینی سرخ کرده، سس مایونز، پیاز خام خرد کرده و سس بادام زمینی است که patatje oorlog نامیده می شود. پیشنهاد می کنیم در سفر به هلند حتما این مدل خاص از سیب زمینی سرخ کرده را حتما امتحان کنید.

سیب زمینی سرخ کرده هلندی

یکی از جالب ترین و مشهورترین غذاهای خیابانی هلند شاه ماهی است. اگر به غذاهای دریایی و ماهی علاقه دارید حتما باید این غذا را در آمستردام و هلند امتحان کنید. این غذا یکی از غذاهای سنتی مردم هلند است و اعتقاد دارند که اگر هر روز یک شاه ماهی بخورند همیشه سالم و سلامت خواهند بود. یکی از نکات جالب در مورد این غذا این است که شاه ماهی را به صورت خام و همراه با پیاز و خیارشور می خورند. این ماهی را به قطعات کوچک تقسیم می کنند و همراه یا بدون نان سرو می کنند. اگر می خواهید مثل یک هلندی اصیل این غذا را بخورید باید از دم ماهی بگیرید و آن را درسته در دهانتان بگذارید! ممکن است تصور ماهی خام به نظرتان زیاد خوشایند نباشد اما در عین تعجب باید بگوییم که این غذا بسیار خوشمزه و مزه دار است.

شاه ماهی

هلندی ها عاشق شیرین بیان هستند و خودشان آن را «آبنبات» می نامند. به طور میانگین هر فرد هلندی سالانه ۲ کیلوگرم شیرین بیان مصرف می کند که بالاترین میزان در دنیاست. شیرین بیان ها در شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارند و در اکثر سوپرمارکت ها، داروخانه ها، رستوران ها و حتی پمپ بنزین ها به فروش می رسد. آبنبات های شیرین بیان در طعم ها و اندازه های مختلف وجود دارد اما دو نوع که بیشتر از همه طرفدار دار شیرین بیان نمکی و شیرین بیان شیرین است. ظاهر سیاه و تیره این شیرین بیان ها شاید چندان هوس برانگیز نباشد اما با طعم خوبی که دارد مطمئنا شما را هم عاشق خود می کند.

شیرین بیان

در لیست خوشمزه ترین غذاهای خیابانی هلند جا دارد که به پنیر هلندی هم اشاره کنیم. هلند یکی از قدیمی ترین سازنده های پنیر است و از ۸۰۰ قبل از میلاد به این کار مشغول بوده است. علاوه بر این، هلند بزرگ ترین صادرکننده پنیر در جهان است و پنیر خوشمزه گودا هم در همین کشور تهیه می شود. هلندی ها عاشق پنیرند و هر فرد هلندی به طور میانگین سالانه ۲۱ کیلوگرم پنیر مصرف می کند. هلندی ها پنیر را هنگام صبحانه، داخل نان به عنوان ناهار یا به صورت مکعب پنیری و به عنوان میان وعده مصرف می کنند. پنیرهای گودا و ادام دو پنیر محبوب و پرطرفدار هلندی هستند، اما انواع مختلفی از پنیر در هلند وجود دارد که تمامشان خوشمزه هستند.

پنیر هلندی

یکی دیگر از محبوب ترین غذاهای خیابانی هلند بیتربالن است که در اکثر کافه ها و رستوران ها وجود دارد. این توپک های لذیذ و خوش طعم معمولا در کنار سایر غذاها یا همراه با نوشیدنی سرو می شود. توپک ها را معمولا از گوشت و سایر مواد تهیه می کنند و پس از سرخ کردن در حمام روغن با سس خردل می خورند. بیربالن قبل از سرخ شدن در پودر سوخاری یا خرده نان غلتانده می شود و به همین دلیل ظاهری برشته و ترد دارد؛ اما داخلش همچنان نرم باقی مانده است. این توپک های خوشمزه را می توانید به عنوان یک میان وعده و اسنک خوشمزه سفارش بدهید و همراه با نوشابه نوش جان کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز مرد شیطان صفت به کودکان بی سرپناه !

اولین عکس شهرام جزایری هنگام دستگیری در مرز بازرگان

3 روز مانده به پایان خدمت سربازی راز شومی از زنم فهمیدم! +فیلم گفتگو

این زندانی حبس ابدی را می شناسید؟/ او در خیابان های تهران جولان می داد! + فیلم گفتگو

جزئیات دستگیری شهرام جزایری در میان بار عدس در مرز +عکس

تجاوز به دختر ها با بستن دست و پایشان!+عکس

بلایی که بر سر نوعروس 16 ساله در خانه مجردی آمد / او با پسرهای غریبه قرار مرار می گذاشت!

گردانندگان باند «مگس»‌ مشهد را به هم ریخته بودند + عکس رییس باند

از نگاه مردها به اندام زنم زجر می کشم / نسرین با لباس و آرایش زننده بیرون می رود!

3جوان نصفه زن و نصفه مرد بعد از پارتی شبانه فاجعه مرگبار آفریدند !+تصاویر

مرد طلافروش وقتی زندانی شد زنش تنهایش گذاشت!

ناگفته هایی از 10 هزار دلار جامانده در شلوار کردی یک معلم! + گفتگو

جمشید به خواهر زنش نظر داشت! / او نزد سیما کتمان نکرد!

 

کدخبر: 402221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟