10 غذای عجیب در جهان/نوشیدنی مار در ویتنام!

غذاهای عجیب زیادی وجود دارد که هر کدام در کشور خاصی به عنوان خوراکی مقبول مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 بیشتر افراد در سفرهای خود ترجیح می دهند در رستوران‌ها، غذاهای خوشمزه‌ای میل کنند. حال برخی که بیشتر اهل ماجراجویی و کسب تجربه‌های جدید هستند، دلشان می‌خواهد غذاهای خاص آن رستوران را برای یک بار هم که شده امتحان کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با غذاهای عجیب و غریب نقاط مختلف دنیا آشنا کنیم.

بالوت

بالوت همان تخم‌مرغ است ولی با این تفاوت که درون این تخم‌ها جنین مرغ تا مراحل نهایی رشد کرده و پر و نوک دارد. این غذا مخصوص اهالی فیلیپین است.

کاسو مارزو

ظاهر کاسو مارزو مانند پنیرهای معمولی است ولی درون آن پر از کرم است. این پنیر در جزایر ساردینی ممنوع است اما همچنان میان مردم خرید و فروش می شود.

نوشیدنی مار

در سفر به ویتنام مراقب باشید که وقتی به شما نوشیدنی تعارف میشود دقیقا چه چیزی است؟ چون ممکن است علاوه بر نوشابه و آب پرتغال به شما نوشیدنی مار نیز تعارف کنند. مردم ویتنام مارهای سمی را داخل نوشیدنی برنج میگذارند و در مدت طولانی سم مار از بین می رود و سپس آن را می نوشند.

قلب مرغ دریایی

مردم ایسلند قلب Heart این پرندگان را درست بعد از کشته شدن، و هنگامی که داغ است به صورت خام می خورند.

کوپی لواک

نوعی حیوان که لواک خوانده می‌شود، ابتدا دانه های قهوه را می خورد، هضم کرده و دفع می کند. سپس مردم اندونزی آن را به عنوان قهوه ای خاص استفاده می کنند.

ماهی پوفر

این ماهی به شدت سمی است و فقط سر آشپزهای حرفه ای می توانند قسمت غیر سمی آن را برای خوردن آماده کنند. ماهی پوفر در ژاپن بسیار پر طرفدار است.

مغز خوک

در بخش‌های جنوبی ایالات متحده آمریکا و در بسیاری از فروشگاه‌ها، کنسرو مغز خوک موجود است که از آن برای صبحانه استفاده می‌شود.

عنکبوت سوخاری

به دلیل جنگ و کمبود غذا در کامبوج، مردم برای رهایی از گرسنگی به خوردن عنکبوت روی آوردند. البته هنوز هم می توان از دست فروش ها عنکبوت های سرخ شده در سیر و ادویه، خرید.

دامپلینگ خون گوزن شمالی

در سوئد خون گوزن را با آرد و نمک مخلوط کرده و با خمیر به دست آمده کلوچه درست می‌کنند.

سوپ لانه پرنده

لازم است بدانید که بعضی از پرنده ها لانه خود را با استفاده از بزاق دهانشان می سازند. این سوپ با استفاده از آشیانه پرنده ها ساخته می شود و حالتی چسبناک و ژلاتینی دارد.

 

 

 

کدخبر: 381318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟