عجیب ترین جاذبه توریستی مراکش بزهای درختی است+تصاویر

یکی از جاذبه های عجیب مراکش که نظر ما رو جلب کرد,بزهای درختی می باشد.ما در این پست یکی از جاذبه های عجیب مراکش برای شما معرفی می کنیم.همه کشورها منازل تاریخی و پدیده های تاریخی یا خاص برای گردشگرها معرفی می کنند. به عنوان مثال برای دیدن برج ایفل فرانسه و یا تخت جمشید ایران همه به کشور ها سفر می کنند تا این مکان های تاریخی که به دست انسان ها ساخته شده تماشا کنند.

اما ما در این پست جاذبه توریستی خاصی از مراکش برای علاقه مندان به سفر و گردشگری معرفی می کنیم که در نوع خود بسیار خاص می باشد.در کشور مراکش روستاییان روش کشاورزی عجیب و غریب حمایت می کنند,به این صورت که گله هایشان را رها می کنند تا از درخت ها بالا روند و میوه ها را بخورند.

این بزها در مراکش بهتر و سریع‌تر از میمون و سایر پستانداران از درخت‌ها بالا می‌رود و از برگ آن‌ها تغذیه می‌کند و به بزهای درختی معروف شده اند که توجه همه را به خود جذب کرده است.البته اگر به طور خاص بخواهیم توضیح بدهیم,این درختانی که بزها از آن بالا می روند ,درختانی کمیاب به نام آرگانیا هستند.این درخت خاص ضخیم و پر شاخ و برگ هرسال یک میوه گوشتی نیمه شیرین تولید می کند که یک هسته سخت دارد. درست بعد از اینکه میوه ها کاملا رسیدند ضیافت بزها آغاز می شود.

مهم ترین کار که این بزها انجام می دهد و سودی برای مردم روستاییان دارد,این است که مدفوع این بزها برای آنها سود دارد.به این صورت که میوه ها و هسته های درخت خورده و تجزیه وهضم می شود و به دانه هایی تبدیل می شود که به طور سنتی توسط مردم محلی برای تولید روغن آرگان استفاده می شود که اکنون به سراسر جهان به عنوان یک محصول زیبایی صادر می شود.

اگر لوازم ارایشی خریداری کرده اید ,می توانید فهمید که برخی محصولات زیبایی با ۱۰۰% روغن آرگان هستند که حاوی مدفوع بز نیستند. روغن مورد نیاز آن ها توسط زنان جنوب غربی مراکش تامین می شود که خودشان میوه ها را مستقیما از درخت جمع آوری کرده و دانه های درون هسته ها را آسیاب می کنند.

در حال این بزها علاوه بر سود خاص برای تامیین کود و روغن,سود دیگری بوجود آورده است,جذب توریست و صنعت گردشگری برای مردم مراکش و خصوصا روستایین که گردشگران را جذب کرده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 374775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟