11 فرمول برای زنان موفق و شاد

به گزارش رکنا، زنان موفق و شاد اعمال روزانه ای  را انجام می دهند که به  آنها کمک می کند تا به بزرگترین موفقیت ها  و شادی ها دست یابند. در این مقاله ۱۱ مورد از آن شیوه‌های روزانه زنان موفق و شاد را فهرست کرده‌ایم و نکاتی را در مورد اینکه چگونه می‌توانیم آنها را در زندگی خود بگنجانیم، برای شما بازگو می کنیم.

ویژگی های زنان موفق

1) برای روز هدف تعیین می کنند

آیا می دانید چه چیزی زنان موفق را از بقیه جدا می کند؟ زنان موفق اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تعیین می کنند. آنها برای هر روز اهداف تعیین می کنند و این اهداف هستند که به آنها کمک می کند تا یک قدم به اهداف بلندمدت نزدیکتر  باشند .

ممکن است روزانه با چندین آژانس یا صاحبخانه تماس بگیرند. یا اگر به شهر جدیدی نقل مکان کرده‌اند و می‌خواهند با افراد جدیدی آشنا شوند، در چند رویداد در طول هفته به آنجا می‌روند و خودشان را در آنجا قرار می‌دهند.

وقتی اهدافی را تعیین می‌کنید، سازماندهی روزتان آسان‌تر می‌شود تا وقتتان را برای انجام کارهایی که کم یا بی‌هدف نیستند، از جمله صرف نیمی از روز در پیمایش در رسانه‌های اجتماعی، تلف نکنید.

بنابراین، روز شما پربارتر خواهد بود ، و شما در راه رسیدن به اهداف بزرگی که برای خود تعیین کرده اید، خواهید بود.

2) خود را سازماندهی می کنند

زنان موفق و شاد با تعیین اهداف، ساختاری را در برنامه های روزمره خود پیاده می کنند که به حفظ آنها در مسیر کمک می کند.

آنها ممکن است لیست کارهای روزانه و هفتگی داشته باشند و از یک تقویم برای برنامه ریزی هر روز استفاده کنند.

حتی ممکن است برنامه ریزی کنند که روز بعد چه لباسی بپوشند تا دقایق باارزش خود را برای گشت و گذار در کمد لباس خود در صبح هدر ندهند.

من  درخانه کار می کنم، بنابراین به راحتی می توانم حواس خود را پرت کنم. اما من تقویمم را با زمان‌هایی که قرار است سر کار بروم پر می‌کنم، شستشو انجام می‌دهم، موهایم را می‌شویم و غیره تا بتوانم روز پرباری داشته باشم و اهدافم را در این مسیر مشخص کنم.

سازماندهی همچنین به این معنی است که می توانید در فعالیت ها تناسب داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که آنها را انجام می دهید.

مثال: اگر زنی بخواهد ورزش بیشتری را در برنامه هفتگی خود قرار دهد، ممکن است زنگ ساعت خود را برای یک زمان مشخص تنظیم کند تا بتواند قبل از کار به دویدن صبحگاهی برود. بدون آن سازمان، او احتمالاً ترجیح می دهد به جای آن خواب باشد .

3) به طور منظم ورزش می کنند

صحبت از ورزش شد. ورزش منظم برای شما مفید است و ثابت شده است که باعث بهبود خلق و خو و سلامت شما می شود .

ورزش فواید دیگری نیز دارد. می تواند به کاهش خطر بیماری، اضطراب و افسردگی کمک کند. و اگر برای خوابیدن مشکل داشتید، ورزش منظم نیز می تواند به این مشکل کمک کند.

زنان موفق و شاد مطمئن می شوند که روزانه به اندازه کافی ورزش می کنند، بنابراین ممکن است همانطور که قبلا ذکر شد برای دویدن صبحگاهی بروند یا در طول استراحت خود به باشگاه بروند .

برای اینکه ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید، می توانید به جای آسانسور از پله ها بروید یا به جای رانندگی به سمت محل کار پیاده روی کنید (اگر می توانید).

همچنین می‌توانید یوگا را امتحان کنید یا در کلاس‌های رقص شرکت کنید تا خلق و خویتان بیشتر شود.

4) خواب کافی دارند

ممکن است تصور کنید که همه زنان موفق در ساعت ۵ صبح از خواب بیدار می شوند و تا ساعات پایانی صبح کار می کنند.

اما موفقیت به معنای دیر خوابیدن و خیلی زود بیدار شدن نیست .

زنان  موفق و شاد مطمئن می شوند که خواب کافی دارند زیرا به آنها کمک می کند تمرکز کنند و کارهای بیشتری انجام دهند.

نداشتن خواب کافی مضر است – نه تنها برای سلامتی بلکه برای بهره وری شما نیز مضر است.

مطالعات نشان می دهد که کمبود خواب می تواند بر عملکرد شغلی شما تأثیر بگذارد، منجر به تمرکز ضعیف شود و باعث شود که به راحتی حواستان پرت شود.

بهتر است حداقل ۷ ساعت بخوابید زیرا این به مغز ما کمک می کند تمرکز و هوشیاری بیشتری داشته باشد.

آیا برای خوابیدن تلاش می کنید؟ اگر چنین است، می توانید امتحان کنید:

    هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید

    قبل از خواب از نورهای روشن گوشی و لپ تاپ خودداری کنید

    با نزدیک شدن به زمان خواب، آرام باشید .

این نکات می تواند به مغز ما کمک کند تا به زمان خوابمان عادت کند و به حالت خاموشی برود، که به ما کمک می کند راحت تر به خواب برویم.

5) از خود مراقبت می کنند

بستن به اندازه کافی فقط یک راه برای مراقبت از خودمان است. در حالی که زنان شاد و موفق سخت کار می کنند، اهمیت مراقبت از خود را در تمام جنبه های زندگی خود درک می کنند .

زنان شاد با در اولویت قرار دادن سلامت و رفاه خود می دانند که این تنها به موفقیت آنها کمک می کند .

 موفق و شاد از خود مراقبت می کنند:

    خواب کافی

    تغذیه سالم

    استراحت منظم از محل کار

    ورزش منظم

    خود را درمان می کنند

    گذراندن وقت در بیرون

یکی از چیزهایی که به من کمک می کند، روزنامه نگاری است، زیرا می توانم کاملاً بیش از حد متفکر باشم. نوشتن افکارم به پاک کردن ذهنم کمک می‌کند ، که به من آرامش می‌دهد. مدیتیشن نیز عالی است، به خصوص زمانی که استرس دارید.

6) تغذیه سالمی دارند

همانطور که قبلاً اشاره کردم، تغذیه سالم یکی دیگر از تمرینات روزانه زنان موفق و شاد است.

در  حالی که خوردن غذاهای ناسالم می تواند انرژی موقتی به شما بدهد، زمانی که این انرژی تمام شود، می توانید احساس خستگی و خلق و خوی بدی داشته باشید. غذاهای ناسالم با نمک زیاد و چربی های اشباع شده نیز می توانند سطح فشار خون شما را افزایش دهند .

غذاهای سالم به حفظ سطح انرژی شما برای مدت طولانی تری کمک می کنند و این به بهره وری شما کمک می کند.

برخی از مزایای دیگر تغذیه سالم این است که به محافظت از قلب شما کمک می کند، از بیماری قلبی جلوگیری می کند، استخوان های شما را قوی نگه می دارد و خلق و خوی شما را تقویت می کند.

گیر کرده اید که چه چیزی را در رژیم غذایی خود بگنجانید؟ میوه ها و سبزیجات فراوان کمک می کند. همچنین می توانید گوشت بدون چربی، تخم مرغ، آجیل و غلات کامل را برای داشتن یک رژیم غذایی سالم به پالت خود اضافه کنید.

با خوردن منظم سطح انرژی خود را بالا نگه دارید. و اگر می توانید صبحانه، ناهار و شام بخورید تا در طول روز با انرژی و آماده باشید .

7) تعادل کار و زندگی را حفظ می کنند

زنان موفق برای موفقیت خود سخت تلاش می کنند. اما شاد بودن به معنای تعیین حد و مرز برای کار است، این تمرینی است که زنان موفق و شاد در کنار آن ایستاده اند. به قول قدیمی ها، سخت کار کن، سخت بازی کن.

خودشان را زیاد کار نمی کنند زیرا می دانند که این کار بر سلامت و شادی آنها تأثیر می گذارد.

کار بیش از حد می تواند بر روابط شخصی، خواب و افزایش خطر اضطراب و افسردگی نیز تأثیر بگذارد .

با این اوصاف، زنان موفق و شاد مراقب هستند که اجازه ندهند کار وارد زندگی شخصی آنها شود. این بدان معناست که وقتی آنها ساعت را خاموش می کنند، ساعت را خاموش می کنند.

حفظ تعادل کار و زندگی به این معنی است که زنان موفق و شاد می‌توانند در زمان باکیفیت با عزیزانشان تناسب داشته باشند، زمانی برای تغذیه سالم و ورزش داشته باشند، سرگرمی‌ها و علایق خود را برآورده کنند، و استراحتی برای استراحت داشته باشند.

8) پیروزی های خود را جشن می گیرند

وقتی اهدافی را تعیین می کنید، گاهی اوقات انگیزه ماندن برایتان دشوار است. این به زنان موفق و شاد کمک می کند تا پیروزی های خود را در طول مسیر جشن بگیرند، مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک.

یک برد کوچک می تواند دریافت بازخورد مثبت از مدیر یا مشتری باشد. در مورد بردهای بزرگ، ممکن است افزایش دستمزد یا ارتقا پیدا کنند.

زنان موفق و شاد زمانی که “برنده” شوند به خود پاداش می دهند. این چیزی است که آنها را با انگیزه، خوشحال و راضی نگه می دارد.

پس وقتی به هدفی رسیدی، خودت را درمان کن! با یک میان وعده، یک لیوان شراب یا یک استراحت کوتاه به خود پاداش دهید. هر هدفی که به آن دست یابید سزاوار پاداش است.

9) چارچوب ذهنی مثبتی را حفظ می کنند

وقتی زنان موفق و شاد از خواب بیدار می شوند، نتایج مثبتی را برای روز خود تجسم می کنند و خود را با جملات تاکیدی مثبت بمباران می کنند. ‘امروز روز خوبی خواهد بود’. “من این پروژه را از پارک بیرون خواهم زد!”

این به آن‌ها کمک می‌کند تا هر روز را با یک چارچوب ذهنی مثبت پشت سر بگذارند و در لحظه حال زندگی کنند .

آنها به اشتباه بزرگی که در گذشته مرتکب شده اند یا در آینده به کجا می رسند فکر نمی کنند. آنها در اینجا و اکنون زندگی می کنند که فقط به شادی آنها کمک می کند.

10) شکرگزاری را تمرین می کنند

در حالی که زنان موفق و شاد برای رسیدن به هر چه بیشتر تلاش می کنند، آنها شکرگزاری را برای آنچه که روزانه دارند تمرین می کنند.

تحقیقات نشان می دهند که نوشتن مداوم آنچه برای آن سپاسگزار هستید به شما کمک می کند شادتر و خوشبین تر باشید.

بنابراین، آن ژورنال ها را بیرون بیاورید و شروع به نوشتن روزانه در مورد آنچه که برای آن سپاسگزار هستید بنویسید – از آن سود خواهید برد!

11) از دیگران یاد می گیرند

برای موفقیت نیاز به دانش است، به همین دلیل است که زنان موفق تا آنجا که می توانند به دنبال یادگیری هستند.

آنها همچنین تمایل به خواندن گسترده دارند – از کتاب هایی در مورد رشد شخصی و زندگی نامه تا داستان ها و مقالاتی مانند این .

زنان  موفق و شاد همچنین به دنبال دیدگاه های متفاوتی هستند، به این معنی که برای مشاوره به همکاران یا دوستان خود مراجعه می کنند و از آنها یاد می گیرند. این به آنها کمک می کند تا ابزارهایی را برای کمک به موفقیت بیشتر به دست آورند.

سخن پایانی

زنان موفق و شاد به دلیل اعمال روزمره ای که در زندگی خود می گنجانند، رضایتمند و شکوفا می شوند.

آنها با خواب کافی به مغز بزرگ خود اجازه استراحت می دهند. آنها همچنین غذای سالم می خورند، ورزش می کنند و اهداف روزانه تعیین می کنند تا به آنها کمک کند تا در مسیر درست خود قرار گیرند .

در  طول مسیر، زنان موفق و شاد در لحظه حال حاضر می شوند و هر روز را با طرز فکری مثبت می گذرانند .

با اجرای این شیوه های روزانه، می تواند به ما زنان کمک کند که هم موفق و هم شاد بمانیم.

کدخبر: 915447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟