کشف فسیل‌های یک جنگل ۲۶۰ میلیون ساله در قطب جنوب! + عکس

به نقل از نیوزویک، دانشمندان دانشگاه «ویسکانسین میلواکی» آمریکا که مشغول تحقیق و تفحص در منطقه ای از جنوبگان بودند، فسیل هایی مربوط به 13 درخت را نزدیک کوهستان «ترانس انتراکتیک» کشف کردند که نشان می دهد حدود 260 میلیون سال پیش در این بخش جنگل وجود داشته است.

به نظر می رسد این جنگل پیش از «رویداد انقراض پرمین-تریاس»، بزرگترین انقراض روی زمین در 252 میلیون سال پیش ناپدید شده است. این انقراض بزرگ که بدترین انقراض تاریخ زمین محسوب می شود بر اثر فوران بزرگ و بلند مدت آتشفشانی در سیبری رخ داد که موجب شد دمای جهان به شدت افزایش یابد. حدود 20 میلیون سال بعد، نخستین دایناسورها ظهور کردند. این بدان معناست که این جنگل پیش از انقراض بزرگ و قبل از حضور دایناسورها روی زمین، وجود داشته است.

دانشمندان موفق شدند 13 نمونه فسیل درخت را در این منطقه از قطب جنوب کشف کنند. بررسی دقیق این فسیل ها نشان می دهد که حدود 260 میلیون سال پیش در این منطقه جنگل وجود داشته است.

یکی از این دانشمندان اعلام کرد: به نظر می رسد در آن زمان تنوع گونه های گیاهی در مقایسه با جنگل های امروزی کمتر بوده است. این درخت‌ها نتوانسته اند از انقراض بزرگ جان سالم به در ببرند.

دانشمندان قرار است اواخر ماه نوامبر سال جاری میلادی دوباره به جنوبگان بروند تا تحقیقات بیشتری در خصوص فسیل این جنگل‌های 260 میلیون ساله انجام دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 327757 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟