10 نکته روی خط سلامت

خواص آلوئه ورا برای موها

آلوئه ورا به خوبی فولیکول های مو را تمیز می کند، روغن های اضافی مو را از بین برده و از موها نیز در برابر آفتاب محافظت می کند.

خواب کافی و زیبایی

خواب اثری مستقیم روی چگونه جذاب به نظر رسیدن دارد و معمولا اثر خود را روی پوست‌ نشان می‌دهد. صورت فردی که به خوبی استراحت کرده، سالم‌تر و بنابراین جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

خطرناک ترین زمان حمله قلبی

خطرناکترین زمان حمله قلبی شامل ایست ناگهانی قلب، پارگی یا اتساع آئورت، انسداد جریان خون ریوی و سکته، صبح و در طول آخرین مرحله خواب است؛ طبق تحقیقات دانشمندان بیشترین حملات قلبی، آنفارکتوس قلبی بین ساعت ۶ صبح و ظهر، حدود ۴۰ درصد اتفاق می افتد.

تکنیک لاغری

بسیاری افراد از خوردن صبحانه پرهیز می‌کنند در حالیکه صبح‌ها کالری بیشتری مصرف کنید چون در طول روز، آن‌ها را خواهید سوزاند و احتمال اینکه ناهار سنگینی بخورید، خیلی کمتر خواهد شد.بنابراین وعده صبحانه را فراموش نکنید.

اهمیت کبد

با توجه به وظایفی که کبد بر عهده دارد به طور حتم نمی‌توان بدون کبد زنده ماند. ولی باید این نکته را در نظر داشت که در بسیاری از بیماری‌های کبدی درصد کمی از آن دچار ضایعه شده و به این دلیل فقط برخی از فعالیت‌های کبدی دچار اختلال می‌شوند. به این ترتیب در اکثر بیماری‌های کبدی، حیات بیمار به خطر نمی‌افتد.

سرطان و رژیم غذایی کم چرب

سرطان های کولون، پستان و پروستات همگی با دریافت ناکافی اسیدهای چرب ضروری مرتبط اند.

اهمیت ید برای زنان

در دوران بارداری بدن مادر به 220 میکروگرم ید در روز برای رشد مغز و سیستم عصبی کودک نیاز دارد که باید انواع محصولات لبنی (شیر، پنیر، ماست) و همچنین سیب زمینی پخته شده و مقدار محدودی (8 تا 12 اوز) غذاهای دریایی مانند ماهی سالمون و میگو باید مصرف شود.

سیگاری های مبتلا به ایدز

افراد آلوده به ویروس HIV و تحت درمان ضد ویروسی که سیگار می کشند، ۱۰ برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از سرطان ریه در مقایسه با ایدز هستند.

کاهش وزن با لیمو

برای کمک به کاهش وزن و محافظت از خود در برابر خطر چاقی، روزتان را با ترکیب آب و آبلیمو شروع کنید. لیموترش گوارش را بهبود داده و به سم زدایی از بدن کمک می‌کند.

چرایی احساس گرسنگی

وقتی کربوهیدرات های شیرین می خورید، آنها به یک باره قند زیادی را به سیستم بدن شما می فرستند. بنابراین بدن هورمون انسولین را آزاد می کند که به سلول ها کمک می کند از آن به عنوان سوخت استفاده کنید اما این جریان قندی بدن را به انسولین بیشتری نیازمند می کند که بیش از حد قند خون را کاهش داده و گرسنه به نظر می رسید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 309668 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟