تولید یک خودروی سوپراسپورت بی‌نظیر توسط یک ایرانی بنام فردیس رضوانی در آمریکا + فیلم
حجم ویدیو: 8.79M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05

رضوانی موتورز یکی از کمپانی های جدید سازنده خودروهای اسپورت می باشد که مقر آن در ایروین کالیفرنیا واقع شده است. همانطور که از نام این کمپانی می توان حدس زد، بنیانگذار آن فردی ایرانی الاصل به اسم فردیس رضوانی است که پس از مهاجرت به آمریکا برای تحقق رویای کودکی خود اقدام به تاسیس این شرکت نموده است.
بیست آلفا (Beast Alpha) جدیدترین ساخته این کمپانیست که برای نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس تدارک دیده شده است. این مدل در نگاه نخست نسخه هاردتاپ (سقف فلزی) محصول سال قبل رضوانی موتورز با نام Beast به نظر می رسد، اما در زیر اتاق نیز اتفاقاتی رخ داده و بجای شاسی آریل اتم از شاسی آلومینیومی ساخت لوتوس استفاده شده است.
علاوه بر شاسی، در بخش موتور نیز تغییراتی داده شده و بجای سوپرشارژر این بار از توربوشارژر بهره گرفته شده است. نتیجه اینکه موتور 2.4 لیتری ساخت هوندا اکنون توانایی تولید 500 اسب بخار قدرت را داشته و در همکاری با گیربکس 6 دنده دستی یا اتوماتیک سکوئنشل می تواند یک رانندگی بسیار پر شتاب برای این خودروی 884 کیلوگرمی به ارمغان بیاورد.
با این مشخصات فنی Beast Alpha شتاب صفر تا 60 مایل را در 3.2 ثانیه محقق کرده و می تواند به حداکثر سرعت 175 مایل (برابر با 281 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند. البته در مقایسه با شتاب 2.7 ثانیه ای محصول سال قبل، شتاب خودروی جدید کمی افت کرده که احتمالا به دلیل اضافه شدن سقف فلزی و افزایش وزن اتفاق افتاده است.
اما شاید جالب ترین نکته درباره این هیولای جدید به مکانیسم باز شدن درهای آن مربوط باشد. این مکانیسم با نام تجاری SideWinder شناخته می شود و تاکنون در هیچ خودروی مشابهی دیده نشده است.
اما شاید جالب ترین نکته درباره این هیولای جدید به مکانیسم باز شدن درهای آن مربوط باشد. این مکانیسم با نام تجاری SideWinder شناخته می شود و تاکنون در هیچ خودروی مشابهی دیده نشده است.
در داخل کابین استفاده از مواد اولیه با کیفیت در دستور کار قرار گرفته و بخش های مختلف با پوشش چرم و آلکانترا ساخته شده اند. همانند خودروهای مسابقه ای اطلاعات لازم از طریق یک صفحه نمایش در پشت فرمان به راننده منتقل می شوند.
سیستم اینفوتینمنت نیز همانند اکثر خودروهای امروزی به صورت استاندارد از اندروید اوتو و اپل کارپلی پشتیبانی می کند. ایربگ، تهویه مطبوع، و حالت های مختلف برای رانندگی (از جمله حالت اکو برای مصرف سوخت کمتر) بخش دیگری از تجهیزات استاندارد این خودروی اسپورت جدید است.
افرادی که به خرید هیولای رضوانی علاقه مند باشند باید حداقل 200 هزار دلار از حساب بانکی خود برداشت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 305675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟