هرگز نباید رژیم پاکسازی بگیریم

این روزها رژیم های پاکسازی کننده، رژیم های آب و آب میوه برای از بین بردن چربی های شکم و ران و پهلو حسابی سر زبان ها افتاده و کلی طرفدار در گروه های تلگرامی و اینستاگرامی و... پیدا کرده و هستند افرادی که عکس های قبل و بلافاصله بعد از رژیمشان را منتشر می کنند و از کاهش وزن های زیادشان روی ابرها هستند. اما آیا این رژیم ها در بلند مدت به نفع شماست؟ پاسخ یک «نه» بزرگ است.
رژیم پاکسازی در بلندمدت کارساز نیست 
رژیم های آب، آب میوه، آب سبزی ... فقط در دوره های کوتاه مدت قابل اجرا بوده و مهم ترین ضعفشان هم همین است که نمی توان این رژیم ها را در بلند مدت ادامه دارد. متاسفانه پس از پایان این رژیم ها در نود و نه درصد موارد فرد به وزن سابق خود بر می گردد و حتی از آن هم فراتر می رود. 

84596

ضعیف می شوید 
از آنجا که دریافت پروتئین و کالری در رژیم های غذایی پاکسازی بسیار محدود می شود و در عوض فرد قند زیادی از طریق آب میوه دریافت می کند، به مرور توان بدن کم می شود و ضعف و خستگی و پایین آمدن خلق و خو نتیجه این رژیم هاست. 

حجم عضلاتتان کم می‌شود 
یکی دیگر از مشکلات کمبود پروتئین در رژیم آب‌میوه یا برنامه‌های پاکسازی این است که توده عضلانیتان را از دست می‌دهید. برای اینکه قضیه کمی برایتان ملموستر شود این نکته را بدانید که تنها یک هفته رژیم آب‌میوه کافی است تا روزی نیم کیلو از عضلاتتان بسوزد و به عنوان منبع انرژی مصرف شود! طبیعی است که وقتی رژیم را قطع می‌کنید وزنی که اینطوری از بین رفته سرجایش برمی‌گردد ولی دلتان را خوش نکنید چون عضلاتتان جایگزین نمی‌شوند، بلکه این بار چربی بدنتان بیشتر می‌شود. 

85201

واقعا خبری از پاکسازی نیست! 
حرف و حدیث درباره رژیم‌های پاکسازی زیاد است؛ طرفداران این رژیم‌ها می‌گویند با خوردن آب‌میوه هر نوع سمی را در بدن از بین‌ می‌برند، ولی واقعیت این است که بدن شما اصلا به چنین رژیم کمکی برای پاکسازی خودش احتیاج ندارد چون خودش جوری طراحی شده است که توانایی پاکسازی سلول‌ها را دارد. درواقع کار پاکسازی بدن شما برعهده کبد و کلیه‌هایتان است و اگر می‌خواهید به عملکرد آنها کمک کنید، فقط کافی است سالم‌خوری را امتحان کرده و میوه و سبزیجات تازه، حبوبات، پروتئین‌های کم‌چرب، دانه‌های روغنی و غلات سبوس‌دار را در برنامه غذایی روزانه‌تان بیشتر کرده و در عوض با شکر و غذاهای فراوری‌شده خداحافظی کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟