طولانی ترین و هیجان انگیز ترین آبشار ایران را بشناسید +تصاویر دیدنی

در ایران آبشار های زیادی با مناظر و صداهای آرامش بخشی وجود دارد که تا به حال کارناوال برخی از آنها را به شما معرفی کرده است:

این بار کوله بار سبکی برای سفر با خود بر می داریم و با رکنا راهی استان زیبای چهارمحال و بختیاری می شویم تا یکی از مواهب خیره کننده این استان به نام آبشار آتشگاه را از نزدیک ببینیم و لذت ببریم...

لردگان1

چرا آبشار های آتشگاه؟

- این آبشار به طول ۳ کیلومتر طولانی ترین آبشار ایران است.

- برای رسیدن به این آبشار باید مسیری را به صورت پیاده روی پشت سربگذارید که در این پیاده روی، مناظر چشم نواز، آبشارهای پلکانی متعدد و گیاهان کهنسالی را خواهید دید.

لردگان2

در استان زیبای چهارمحال و بختیاری و در ۲۰ کیلومتری روستای سردشت شهر لردگان در روستا و دره ای زیبا به نام آتشگاه، آبشار هایی وجود دارند که به آبشار های آتشگاه معروف‌اند. این مجموعه آبشارهای زیبا در طی مسیری ۳ کیلومتری بر روی زمین در حرکت اند و از این جهت عنوان طولانی ترین آبشار ایران را از آن خود کرده اند. پستی و بلندی های دره ای که آتشگاه در آن قرار دارد سبب شده تا مجموعه آبشارهای پلکانی به وجود بیاید که شما را در مسیر رسیدن به آبشار اصلی همراهی می کنند و از طرفی باعث زیباتر شدن منطقه شده اند. عده ای تعداد این آبشارها را ۷ و عده ای دیگر عدد ۱۰ را برای آن بیان می کنند که این اختلاف با تغییر حجم آب در فصول مختلف قابل توجیح است.

عناصر زیبای طبیعی مانند دره، سبزه‌زار، اقلیم مناسب و سنگ‌های آهکی و گچی، زیبایی این منطقه را چند برابر می کند تا جایی که همه ساله گردشگران بسیاری روانه این آبشار می شوند تا برای ساعاتی از خنکای آن به خصوص در فصل تابستان و زیبایی های منطقه استفاده کنند. این آبشار خروشان و فوق العاده زیبا که به آبشار مینیاتوری هم شهرت دارد یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان چهار محال و بختیاری به شمار می‌رود.

لردگان3

همانطور که گفته شد برای رسیدن به آبشار اصلی آتشگاه باید مسیری را به صورت پیاده طی کنید. از زمانی که پیاده روی خود را از روستای آتشگاه آغاز می کنید، همواره صدای جوش و خروش آب را خواهید شنید. شما در مسیری برخلاف حرکت آب باید شروع باید قدم بردارید تا به آبشار اصلی برسید اما در طول مسیر این آبشارهای پلکانی متعدد و پوشش گیاهی زیبای منطقه است که همراه شما هستند. شما در این مسیر سنگ‌های آهکی و گچی و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان گنجشک را خواهید دید که هر کدام جلوه ای خاص برای خود دارند. از هیچ کدام از این زیبایی ها غافل نباشید و از تک تک آن ها لذت ببرید.

لازم است بدانید که در فصول پرآب مثل فروردین و اردیبهشت به دلیل افزایش حجم آب ممکن است مجبور شوید در قسمت هایی از مسیر از داخل آب عبور کنید.

رسیدن به سرچشمه آبشار

وقتی به آبشار اصلی آتشگاه رسیدید، می توانید از دیواره های سنگی که بیشتر در سمت راست آبشار قرار دارد استفاده کنید و به بالا بروید. این به ظاهر صخره نوردی، کار دشواری نیست و حتی بانوان و سالمندان هم با کمک صخره ها که به شکل یک پله عمل می کنند، می توانند خود را به بالای آبشار برسانند. از آن جا به بعد با چیزی در حدود ۲ ساعت پیاده روی، می توانید به یکی از سرچشمه های آبشار برسید.

لردگان4

لردگان5

لردگان6

این آبشار چشمگیر از جوش و خروش یکی از سرچشمه‌های پر آب رودخانه بزرگ کارون به نام رود خراسان بر روی پستی بلندی ها به وجود آمده است. این رود از ارتفاعات برف گیر و سرد دنا و زاگرس مرکزی در جنوب استان اصفهان و شمال کهگیلویه و بویر احمد سرچشمه می‌گیرد و در نهایت در دریاچه سد کارون ۳ خوزستان آرام می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 272368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟