چرا کفش پاشنه بلند همیشه محبوب است؟ +عکس

۱. راه رفتن زنان با پوشیدن پاشنه بلند آرامتر، ظریف تر و جذاب تر می‌‌شود. طبق یک ارزیابی، صرف نظر از شکل ظاهری یا وزن و تناسب اندام ها، زنانی که پاشنه بلند می‌‌پوشند، به هنگام راه رفتن کمتر قوز می‌‌کنند، اعتماد به نفس بیشتری دارند، کمر و باسن آنها تکان ظریف تری می‌‌خورد و احساس می‌‌کنند جذاب تر هستند.

پاشنه بلند

۲. از دید عموم، پوشیدن پاشنه بلند کاری "زنانه است"، و طبق عرف و دیدی که جای افتاده، جنس مخالف نسبت به قابلیت‌های زنانه کسانی‌ که پاشنه بلند می‌‌پوشند خوشبین تر است. در زبان شناسی‌ بدن، متخصصان حرکتی که زنان در حین راه رفتن با پاشنه بلند انجام می‌‌دهند را سیگنال‌هایی‌ برای جذب جنس مخالف شناخته اند.
۳. در غرب به دلیل نوع یونیفرم‌های کارمندان زن، که کت دامن یا کت شلوار‌های ظریف بوده است، پوشیدن پاشنه بلند اجباریست. تا جایی‌ که در سال‌های اخیر جنبش‌های بسیاری از طرف زنان کارمند در بسیاری از کشورها انجام گرفت که خواستار برچیده شدن این قانون Law و بهبود وضعیت سلامتی‌شان بودند.
پاشنه بلند
۴. ریشه‌های فرهنگی‌ بسیار تاثیر گذار است. اگر در یک جامعه، زیبایی‌ یا ظرافت زن، صرفا با نحوه انتخاب لباس و کفش او یا به اصطلاح با محدود کردن انتخاب تعریف شده باشد، عرف به پوشیدن پاشنه خواهد بود. زنان در رقابت با یکدیگر در زیبایی‌ و جذب جنس مخالف، احساس نیاز گریز ناپذیری به مطابقت با استاندار‌های زیبایی‌ در جامعه خواهند داشت.
۵. جلب توجه یکی‌ دیگر از دلایل است. از حرکات بدن تا صدایی که پاشنه‌ها به هنگام راه رفتن ایجاد می‌‌کنند، همه موارد جلب توجه می‌‌کنند. امروزه به دلیل تنوع بی‌ حد و مرز شکل، جنس و رنگ در کفش‌های پاشنه بلند، هرکدام ممکن است با ویژگی‌ خاصی‌ مورد توجه قرار گرفته و چشم‌ها را به آن سمت برگرداند.
۶. نمود و جلوه لباس‌ها بسیار تاثیر گذار بوده است. در نمایش‌های مد یا کت واک‌های برند‌های معروف، که لباس‌های شب یا مجلسی را به دید عموم می‌‌گذارند، کمتر می‌‌بینید که زیر لباس‌ها کفش تخت پوشیده باشند. چه در لباس‌های مجلسی ماکسی و چه کوتاه، پاشنه‌های بلند پا‌ها و بدن را کشیده تر نشان می‌‌دهند و لباس جلوه‌ای زیباتر دارد.
۷. به نوعی نماد قدرت است. بخصوص در زنان کوتاه قدی که کمبود اعتماد به نفس را تجربه می‌‌کنند، پاشنه‌های بلند یک ابزار کمکی‌ برای جایگزین این کمبود و کسب احساس قدرت بیشتر در جلب توجه و حتی انتخاب لباس است. شاید لباس‌هایی‌ که به دلیل کوتاهی قد نمی‌‌توانند بپوشند یا به اصطلاح "به آنها نمی‌‌آید" به کمک پاشنه، قابل پوشیدن باشد.

پاشنه بلند
۸. در قدیم، زنان باهوش، قدرتمند، مستقل، کاری، با اعتماد به نفس یا رقصنده‌های حرفه ای، بازیگران، خواننده‌‌ها و افراد سرشناس دولتی کفش‌های پاشنه بلند می‌‌پوشیدند. همین موارد بود که بین عموم، این تکه از پوشش زن را به ابزاری برای قدرت تبدیل کرد. به تقلید از افراد موفق و سرشناس، عموم نیز این خط‌ را به عنوان یک "فشن" دنبال کردند.
در نهایت باید گفت که انتخاب با شماست. تنها توصیه ما، انتخاب کفش‌ها یا پاشنه هاییست که بیشتر به استاندارد‌های طبی خطاب کرده و کمترین آسیب را برای ستون فقرات و مفاصل شما داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

پاشنه بلند

کدخبر: 278634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟