با خوردن این مواد غذایی پوستی سالم و بی نقص داشته باشید

ماهی‌ ساردین
یک وعده از ماهی‌ ساردین که ارزان هم است حاوی حدود ۱.۵ گرم اسید چرب امگا ۳ است، که آن را به یکی‌ از بهترین ذخیره‌های چربی‌ مفید تبدیل می‌کند. ماهی‌ چرب مثل ساردین به خاطر داشتن میزان فراوان امگا ۳ خاصیت ضد التهابی بسیار قوی دارند. التهاب به عنوان اصلی‌‌ترین عامل بروز آکنه روی پوست شناخته می‌شود و به همین جهت مصرف این ماهی‌ کمک بزرگی‌ به پیشگیری از آکنه در پوست شما می‌کند.

اسفناج
اسفناج یکی‌ از غنی‌‌ترین منابع غذای برای لوتئین است. این ریز مغذی‌ها نقش مهمی‌ در جذب و خنثا سازی رادیکال آزاد در بدن می‌کند و پوست را در برابر اثرات مضر اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند. نتیجه تحقیقات نشان داده که یک فنجان کوچک اسفناج می‌تواند نیاز شما را به ویتامین c و ویتامین A تامین کند.

مغز گردو
مغز گردو منبع غنی‌ از اسید چرب امگا ۳ است ، این مغز مقوی می‌تواند حتی جانشین خوبی‌ برای مصرف ماهی‌ باشد. امگا ۳ موجود در مغز گردو آلفا لینولئیک است که کمبود آن در بدن موجب اگزما در پوست و در نهایت منجر به خشکی و ترک پوستی می‌‌شود.

رزماری
نتایج مطالعات نشان داده است که مصرف کافی‌ رز ماری ۶۰% خطر ابتلا به ملانوما پوستی را کاهش می‌دهد. رزماری حاوی میزان فراوان از آنتی اکسیدان است که رادیکالهای آزاد در بدن را از بین می‌برد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟