درمان آلرژی با تعویض فیلترهای خودرو

حساسیت به گرده گل‌ها و درختان همزمان با شروع فصل گرده افشانی گیاهان از حدود ماه اسفند تا پایان شهریور ادامه دارد.
این نوع حساسیت در بین میلیون‌ها انسان در سراسر جهان وجود دارد و به نام تب یونجه شناخته می‌شود، از جمله علائم این بیماری می‌توان مواردی چون خارش گلو، التهاب بدن، عطسه، سرفه، اشک ریزی و قرمزی چشم‌ها را نام برد.
در اثر تحریک سیستم ایمنی بدن، میزان تولید IgE (ایمنوگلوبولین) در خون افزایش پیدا کرده که منجر به تولید هیستامین و بروز واکنش‌های آلرژیک در بدن می‌شود که افراد مبتلا به تب یونجه معمولاً از انواع دارو‌های آنتی هیستامین استفاده می‌کنند و از جمله عوارض جانبی کوتاه مدت آنها می‌توان سردرد، خستگی، خواب آلودگی، گیجی و کاهش تمرکز و از عوارض بلند مدت آن مشکلات کبدی و آسیب به سیستم ایمنی بدن را نام برد.
کارشناسان براین اساس به افراد مبتلا به این شکل خاص از آلرژی توصیه می‌کنند در هنگام خروج از منزل از لباس‌های پوشیده استفاده کنند و پس از ورود به منزل، لباس‌های خود را تعویض و استحمام کنند، همچنین استفاده از عینک آفتابی، کلاه، دستکش و نیزکرم ضد آفتاب نیز می‌تواند در جلوگیری از تشدید عوارض ناشی از آلرژی موثر باشد.
یکی از مهمترین وسایل که باعث ابتلای افراد به آلرژی پوستی، تنفسی و نیز تب یونجه می‌شود خودروی سواری است.
چنانچه با ماشین خود در مناطق جنگلی و پردرخت، دشت‌ها و حوالی چمن زار‌ها رانندگی می‌کنید احتمال دارد که دچار آلرژی شوید حتی اگر پنجره‌های ماشین بسته باشد.
دلیل این امر ورود گرده‌های گل‌ها و گیاهان به درون ماشین از طریق منافذ تعبیه شدن برروی دستگاه تهویه خودرو است.
براین اساس کارشناسان به افراد مستعد به آلرژی توصیه می‌کنند به طورمنظم نسبت به تعویض فیلتر‌های خودروی خود اقدام و فضای درون ماشین و دریچه‌های سیستم تهویه را به طور مرتب تمیز کنند.
محققان علت زیاد شدن تعداد مبتلایان به آلرژی و حساسیت‌های فصلی را درسال‌های اخیر، افزایش آلودگی هوا می‌دانند که ترکیب عوامل آلوده زا با گرده گیاهان باعث تشدید علائم آلرژی درافراد می‌شود.
استفاده از پنجره دوجداره، زندگی در خانه‌های روبه آفتاب، نظافت روزانه خانه، تعویض و شست و شوی وسایل خواب، خوردن مواد غذایی تازه حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، همگی از جمله راهکار‌های حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز حمله آلرژی است.
در صورت ابتلای یکی از والدین به آلرژی به احتمال زیاد فرزندان نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند، به همین دلیل باید از سنین خردسالی با مراجعه به متخصص از احتمال بروز این بیماری و عوامل تشدید کننده آن آگاهی پیدا کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 280139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟