سیگار و ریسک سرطان حنجره تا ۴۰ برابر

دکتر نوید احمدی روزبهانی در آستانه برگزاری سومین سمینار ملی تومورهای سر و گردن، افزود: طی برگزاری این سمینار هر ساله یکی از سرطان های سر و گردن مورد بحث قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: امسال تومورهای حنجره و حلق تحتانی مورد بحث قرار خواهد گرفت و پزشکان کشور در خصوص آخرین دستاوردهای حوزه درمان، تشخیص و بهبود که در کشور امکانپذیرشده است به تبادل نظر خواهند پرداخت.
دبیر علمی سومین سمینار ملی تومورهای سر و گردن یاد آور شد: تومورهای بسیاری ناحیه سر و گردن را درگیر می‌کند که از جمله آنها می‌توان به تومور حنجره اشاره کرد.تومور حنجره با علایمی مانند اختلال در تکلمی و تنفس بروز می یابد و در تمام رده های سنی بروز پیدا می‌کند.
احمدی روزبهانی با توجه به شیوع سرطان حنجره در کشور، بیان کرد: شیوع این سرطان در کشور ما در سطح آمارهای جهانی است و از هر صد هزار نفر ۲ تا ۳ نفر را درگیر می‌کند.
این متخصص گوش، حلق و بینی افزود: مهم ترین عامل بروز این سرطان استعمال دخانیات است البته عوامل دیگری مانند آلودگی هوا نیز مطرح شده است اما مجامع بیت المللی و نتایج تحقیقات انجام شده این عامل را به طور قطعی تایید نکرده است. استعمال سیگار احتمال بروز سرطان حنجره را ۱۰ تا ۴۰ برابر افزایش می دهد.
این جراح سر و گردن در ادامه تصریح کرد: اگر فردی علاوه بر سیگار مواد الکلی مصرف کند این احتمال تا ۸۰ برابر افزایش می‌یابد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: خوشبختانه پیشرفت های خوبی در حوزه تشخیص، درمان، بهبود و بازتوانی بیماران در کشور حاصل شده است.
سومین سمینار تومورهای سر و گردن ۱۹ تا ۲۰ مرداد ۹۶ در سالن همایش های بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 271798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟