افزایش هفت برابری مرگ و میر در مناطق محروم / علل اصلی بیماری های قلبی  و سرطان

افزایش مرگ در مناطق محروم / به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا به نظر می رسد محرومیت اجتماعی هنوز ارتباط نزدیکی با مرگ دارد که می تواند با مداخلات به موقع و مؤثر در بهداشت عمومی از آن جلوگیری کرد.

هفت برابر مرگ بیشتر در مناطق محروم

براساس آخرین تحقیقات متخصصان بهداشت در  اروپا  ، افرادی که در مناطق محروم زندگی می کنند ، هفت برابر بیشتر از دیگر مناطق، جان خود را از دست می دهند.

مرگ در اثر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سرطان

بر اساس آمار این تحقیقات ، متخصصان بهداشت اعلام کرده اند بیماری های قلبی عروقی و سرطان بیشتر در مناطق محروم مشاهده شده است .این متخصصان نابرابریهای بهداشتی را از علل اصلی بروز این بیماری های مرگبار و افزایش آمار مرگ و میر در مناطق محروم اعلام کرده اند.

متخصصان بهداشت در ادامه با گفتن از اثر مصرف سیگار در بروز بیماری های سرطان و قلبی و عروقی گفته اند : میزان سیگار کشیدن زیاد دراین مناطق نیز ،یکی از علل افزایش رشد آماری مرگ و میر در اثر بیماری های سرطان و قلبی و عروقی بوده است.

مرگ کودکان فقیر دو برابر بیشتر از همسالان ثروتمند

بر اساس داده های این تحقیقات ،میزان مرگ و میر کودکان نیز در بین جوامع محروم به طور قابل توجهی بیشتر است. بچه‌های فقیرتر ،دو و نیم برابر بیشتر از همسایگان خود در خانواده‌های مرفه در معرض مرگ و میر قرار دارند.

این یافته ها نشان می دهد که مردم در  مناطق فقیر، با سرعت بالاتری جان خود را از دست می دهند و تفاوت مشخصی بین بیماری های غنی ها و فقرا وجود دارد .  بیماری های تنفسی ، بیماری های قلبی ، سرطان های ریه و گوارشی از رایج ترین بیماری های مرگبار قشر فقیر اعلام شده است .

زنان زودتر می میرند

متخصصان بهداشت بر اساس داشته های آماری که در مسیر این تحقیقات به دست آمده اعلام کرده اند :  زنانی که در مناطق فقیرنشین زندگی می کنند زودتر می میرند و سریعتر از زنان در مناطق مرفه تر بیمار می شوند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 574646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟