خاطره بابک زنجانی از سلاح‌های بیولوژیک چینی

به گزارش رکنا، رسول کوهپایه زاده در صفحه اینستاگرامش نوشت: یکی از فرضیه های جدی در مورد ویروس کرونا؛ ارتباط آن با موضوع جنگ بیولوژیک و یا "بیو تروریسم" است. به این معنی که : استفاده از عوامل بیولوژیک اعم از باکتریها، ویروسها و قارچها و فراورده های آن به منظور اهداف خصمانه برای کشتن و یا ناتوان کردن انسانهاست.پاسخ به این پرسش که منشاء ویروس کرونای جدید چیست به یک چالش و دغدغه مهم برای سیاستمدارن، استراتژیستها و دانشمندان و بخشی از افکار عمومی تبدیل شده است.

برخی منابع چینی بیماری کرونا را جنگ بیولوژیک آمریکا علیه خود اعلام نموده اند. در ایران نیز مراجع ذیصلاح نظامی و سیاسی فرضیه جنگ بیولوژیک را محتمل دانسته اند.

امروز که مشغول مرتب کردن اتاق کارم بودم نامه موکلم اقای بابک زنجانی که در تاریخ تیرماه ٩٤ خطاب به نمایندگان محترم مجلس نوشته بود را مجددا خواندم در قسمتی از این نامه که مرتبط با این موضوع میباشد ، آمده است : ((من ۶ سال پیش برای خرید یک دستگاه حفاری نفت به چین رفته بودم و این دستگاه را وزارت دفاع چین می ساخت و از او خریداری کردم که امروز همه می بینیم که خرید ۶ سال پیش من چقدر مفید واقع شده. در ان زمان من از موزه و نمایشگاه صنایع دفاع چین بازدید کردم و دیدم در آنجا فشنگ و مهمات جنگی ساده ای چیده شده و کنار آن بیوتکنولوژی نوشته شده سوال کردم یعنی چی این کلمه؟ آنها گفتند ما در جنگ ها سعی می کنیم به دشمنمان به صورت رایگان و از طریق مجموعه هایی به عنوان دوست به انها مهمات برسانیم و سربازان دشمن به محض اینکه دست به این مهمات می زنند و از ان استفاده میکنند دچار کم آبی در بدن می شوند و ظرف ۷۲ ساعت انقدر آب می خورند و یا حالت تشنگی می گیرند که از بین می روند٬ آقایان ما در عصر خاصی زندگی می کنیم و دیگر قادر به جنگ با روش قدیم نیستیم...))

جنگ بیولوژیک در طول تاریخ مسبوق به سابقه بوده است : در جریان جنگ جهانی دوم، ارتش ژاپن یک واحد محرمانه تحقیقات و توسعه سلاح‌های میکروبی و شیمیایی به نام واحد ۷۳۱ را گسترش داده بود و در همان زمان روی استفاده از طاعون و وبا و سیاه‌زخم و کزاز در جنگ‌های بیولوژیک کار می‌کرد.

این مسئله فقط منحصر به ژاپن نبود. آمریکایی‌ها نیز تا زمان نیکسون برنامه تحقیقاتی گسترده‌ای در زمینه جنگ بیولوژیک داشتند و تازه اوایل دهه هفتاد میلادی بود که ذخایر تسلیحات بیولوژیک آمریکا، شامل عوامل سیاه‌زخم و سم بوتولیسم و نظایر آن، ظاهرا نابود شد.

بریتانیا نیز ذخایر تسلیحات بیولوژیک خود را در اواخر دهه شصت میلادی منهدم کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

پی نوشت : عکس مربوط به بازدید موکل از موزه صنایع نظامی چین است.

کدخبر: 553706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟