مراقب پست های اینستاگرامی‌ات باش / در حاشیه احضار علی کریمی به دادسرا

 برخی رسانه‌ها احضار این بازیکن به دادسرا را به دلیل پست اینستاگرامی اخیرش که حاوی راه‌انداختن کمپینی به نام «گران نخرید» بود، ارزیابی کردند؛ اما این ادله از سوی وحید ملکی، وکیل مدافع علی کریمی تکذیب شد و دلیل احضار موکلش را مربوط به انتشار پستی از کریمی در فضای مجازی در رابطه با ستاد امر به معروف دانست. علی کریمی علاوه بر فوتبال یکی از فعالان حوزه فضای مجازی نیز هست. کریمی ٣,٥‌میلیون فالوور در اینستاگرام Instagram دارد و یکی از پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین چهره‌های اینستاگرامی است. او ظرف یک ‌سال اخیر البته درگیری‌ها و چالش‌هایی نیز با برخی افراد مانند رئیس فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی، مالک باشگاه نفت و مدیر تیم سپیدرود هم داشته و هر بار از اینستاگرامش به‌عنوان یک رسانه پرمخاطب برای ابراز عقایدش درباره این چالش‌ها بهره برده است. البته صفحه اینستاگرام کریمی صرفا یک صفحه انتقادی نیست. او پست‌هایی هم درباره شهدا گذاشته یا پست‌های اجتماعی‌ درباره روز کارگر، حمایت از ورزشکاران زن، مسائل زیست‌محیطی و... را نیز در اینستاگرامش منتشر کرده و به بیان بهتر اینستاگرام او رسانه‌ای بسیار فعال است. تداوم همین پست‌های انتقادی که با مضمون ورزشی، اجتماعی و سیاسی منتشر شده، پای او را دیروز به دادسرا باز کرد. کریمی دیروز به همراه وکیلش از ساعت ١٢ در دادسرا حاضر شد و به ادای توضیحات پرداخت.
دلیل احضار موکل از زبان وکیل
بازار شایعات در مورد علت احضار کریمی داغ بود تا این‌که وکیل مدافع علی کریمی توضیحاتی را درباره احضار موکلش به دادسرا ارایه کرد. وحید ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با احضار دیروز موکلش به دادسرا گفت: احضار آقای کریمی هیچ ارتباطی به «کمپین گران نخرید» نداشت؛ زیرا یک دغدغه اجتماعی را مطرح کرده که حق دولتمردان است و حتی سخنگوی دولت هم از آن استقبال کرده و معایب و محاسن پست وی به اهل فن واگذار شده است. وی افزود: احضار موکلم مربوط به پست او در فضای مجازی در رابطه با ستاد امر به معروف بود که ما پیرو موضوع به دادسرا رفتیم و توضیحات را ارایه دادیم و رفع ابهام شد. ملکی اضافه کرد: با توجه به دقت نظر و مداقه مقام قضائی نتیجه تا روزهای آتی اعلام خواهد شد.
ماجرای شکایت
دلیل شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتشار دو پست از کریمی در اینستاگرام بود که یکی از آنها با عکس مقبره کورش منتشر شد و دیگری با عکس دو فوتبالیست ایرانی که در یک بازی باشگاهی مقابل یک تیم اسراییلی حاضر شده بودند. کریمی یکی از چهره‌هایی بود که بعد از انتقاد شدید مسئولان از مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی به دلیل حضور در ترکیب تیم یونانی پانیونیوس در برابر تیم مکابی اسراییل، به صورت علنی از آنها دفاع و حمایت کرد. در پست دیگری که آقای کریمی آن را دلیل شکایت از خود دانسته، عکسی از آرامگاه کورش در پاسارگاد دیده می‌شود که در کنار آن نوشته شده: «یک مقبره ساده ز سنگ ساخته است / بر گنبد و سیم و زر نپرداخته است». البته کریمی در متنی که در اینستاگرام خود منتشر کرد، به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم اشاره کرده بود و خطاب به «دوستان تاج» گفته بود که هیچ جا نمی‌رود و آنها می‌توانند حکم جلبش را بگیرند. در پی شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر از کریمی، فدراسیون فوتبال در بیانیه‌ای با تأیید این شکایت دخالت فدراسیون در این ماجرا را رد کرد. هنوز هم برای بسیاری این سوال مطرح است که «چرا ستاد امر به معروف اصفهان از کریمی شکایت کرد؟» آیا مدیران اصفهانی فدراسیون فوتبال را می‌توان در این امر دخیل دانست؟
حمایت دولتی‌ها از جادوگر
آن‌گونه که وکیل کریمی اشاره کرد، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و همچنین محمد نهاوندیان، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری نیز از علی کریمی به خاطر راه‌اندازی کمپین گران نخرید، تشکر کردند. نوبخت گفته بود از علی کریمی که ضرب‌المثل سزای گرانفروش نخریدن است را ترویج می‌کند، تشکر می‌کنیم. دیروز البته کریمی نیز در کانال تلگرامی خود سخنگوی دولت را بی‌جواب نگذاشت و در واکنش به تشکر او نوشت که «کاش این گرانفروش‌ها رو می‌گرفتین!؟ کاش یه فکرى به حال مردم می‌کردین. کاش این روزها حباب‌ها ترکیده بشن.»

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دختر 16 ساله وقتی با پسری خلوت کرد، 3 پسر دیگر داخل اتاق در کمین بودند + عکس

این خانم معلم بی حیاترین زن دنیا لقب گرفت! / او در پیش دبستان درس می داد! +عکس

سعید وسوسه شده بود با هانیه که نوعروس بود، دوستی وقیحانه ای برقرار کند!

هایده مرا آواره خیابان ها کرد تا شوهرم را به خلوت خود بکشد

واقعیت ماجرای پرونده آزار دختران ایرانشهری چیست؟ / یکی از دختران از ارتباطش با متهم گفت

آخرین جزئیات پرونده آزار دختران ایرانشهر از زبان رئیس پلیس آگاهی

چرا دزدان خانه های ویلایی تابستان ها دست به کار می شدند؟

قتل زن جوان تهرانی در خانه مجردی مرد گل فروش

قربانیان شیطان صفت ها سکوت نکنند / چرا دختران آزار دیده ایرانشهر شکایت نمی کنند؟!

فوری / علت قهر عادل فردوسی‌پور اعلام شد

تجاوز به زن جوان در میان التماس هایش / راننده شیطان صفت پراید چه گفت؟!

مرد افغان پسر 6 ساله تهرانی را به ساختمان نیمه کاره برد! / کودک کابوس می بیند

کدخبر: 390941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟