عملکرد MVM X22 در سفرهای جاده‌ای در ایران

 X22 یک موتور یک و نیم لیتری با بیشینه قدرت ۱۰۵ اسب بخار دارد که با دو نوع گیربکس ۵ سرعته درستی یا ۴ سرعته اتوماتیک همراه می‌شود که عملکرد گیربکس اتوماتیک آن نسبت به خودروهایی نظیر X50 قابل قبول‌تر است.

از آنجا که کراس اوورها خودروهای مناسب سفرهای جاده‌ای هستند، می‌خواهیم عملکرد این خودرو را در سفر بررسی کنیم.

بررسی مهمترین ویژگی‌های خودرو در سفر

-X22 برای ۴ سرنشین فضای نسبتاً کافی دارد، اما نمی‌توان آن را یک شاسی‌بلند ۵ نفره دانست.

-عملکرد سیستم تعلیق X22 در جاده خوب است و انتقال ضربات بیش از حد انتظار نیست اما در مسیرهای ناهموار تعلیق بیش از حد خشک است و این مساله در طولانی مدت آزاردهنده می‌شود.

-هندلینگ و پایداری آن می‌تواند شرایط بهتری داشته باشد. به طور دقیق باید گفت حرکت گهواره‌ای‌ ام‌وی‌ام X22 در گذر از پیچ‌ها و مسیرهای غیر مستقیم چندان محسوس نیست و در آن بیش یا کم‌فرمانی دیده نمی‌شود اما خودرو پایداری مناسبی به راننده نمی‌دهد.

-میزان ورود صدای موتور در رانندگی با سرعت یکنواخت به داخل کابین قابل قبول است، اما در زمان شتاب گیری و زیر بار رفتن ناگهانی موتور، این صدا می‌تواند آزاردهنده باشد.

-ضرایب گیربکس X22 که به منظور کاستن مصرف سوخت اندکی سبک انتخاب شده‌اند چندان مناسب شرایط جاده‌های ایران به نظر نمی‌رسند.

-مصرف سوخت ام وی‌ام X22 در سیکل بین شهری در محدوده ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر قرار می‌گیرد که رقمی اقتصادی برای یک کراس اوور کوچک محسوب می‌شود.

-شتاب X22 چنگی به دل نمی‌زند و کشش نامناسب آن با توجه به قدرت موتور و وزن خودروپیش از رانندگی نیز قابل پیشبینی است. اما با توجه به دیگر خودروهای موجود در بازار کشور باید گفت، عملکرد موتور X22 را می‌توان قابل قبول دانست.

-طراحی و کیفیت صندلی‌های X22 در ردیف جلو بهتر از ردیف عقب است و ردیف عقب راحتی و نرمی لازم را ندارد.

-عملکرد ترمزهای دیسکی عقب و جلوی خودرو نیز برای جاده‌های پرخطر ایرانی مناسب است. سیستم‌های کمکی EBA و ضد قفل نیز به ایمنی بیشتر خودرو کمک می‌کنند. ناگفته نماند X22 در شرایط بارانی و لغزنده جاده نیز عملکرد قابل قبولی دارد.

-عملکرد چراغ‌ها در هنگام رانندگی شبانه نیز مناسب به نظر می‌رسد.

تیپ‌های مختلف X22 و امکانات آن‌ها

مدیران خودرو X22 را در چهار تیپ اسپرت، اکسلنت، اسپرت اکسلنت و لاکچری عرضه کرده است. که از بین آن‌ها تیپ اسپرت دارای حالت رانندگی اسپرت و سقف مشکی است.

تیپ اکسلنت دارای گارد و رکاب اسپرت است. تیپ اسپرت اکسلنت نیز ویژگی‌های هردو تیپ را باهم دارد. تیپ لاکچری نیز هیچ یک از این ویژگی‌ها را ندارد. در این بین پنج آپشن مهم X22 که شامل حسگر فشار باد تایر (TPMS)، کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کمکی حرکت در سربالایی (HAC) و ترمز کمکی (EBA) از تابستان ۹۷ به تیپ‌های لاکچری و اسپرت اکسلنت اضافه شد و از آن پس به منظور پیشگیری از سردرگمی مشتری‌ها، تیپ اسپرت اکسلنت به اکسلنت اسپرت تغییر نام داد.

 X22 از معدود شاسی بلندهای زیر ۵۰۰ میلیون این روزهای بازار است که نسخهٔ صفر آن نیز در دسترس است و خوشبختانه همچنان از خدمات پس از فروش خوب و رضایت‌بخشی بهره می‌برد. برای بررسی‌های بیشتر و مشاهده آگهی‌ها این خودرو می‌توانید به divar.ir مراجعه کنید.

کدخبر: 616362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟