بازار خودرو تعطیل است

به گزارش رکنا، سعید موتمنی افزود: قیمت خودروها همان قیمت‌های پیش از عید است و در این شرایط هیچ فرد عاقلی به فکر خرید خودرو، جایگزین کردن خودرو یا تبدیل به احسن کردن آن نیست.

به اعتقاد این مقام صنفی، هر قیمتی نیز که این روزها برای خودروها اعلام شود، غلط است، زیرا بازار تعطیل است.

وی به طور اجمالی به بازار خودرو در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال فقط در اردیبهشت‌ماه جنب و جوشی در بازار خودرو شاهد بودیم که متاثر از قیمت سازی‌ها و افزایش قیمت‌ها بود، اما پس از آن با ورود نهادهای نظارتی تا شهریورماه بازار آرام بود، پس از آن شیب افزایش کند قیمت‌ها آغاز شد و تا اوایل بهمن به اوج خود رسید و از اواخر بهمن کاهش قیمت‌ها شروع شد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو پایتخت یادآور شد: در مجموع سال گذشته بازاری برای خودرو به آن صورت وجود نداشت، فقط برچسب قیمت خودروها عوض می‌شد و به جز آنهایی که در فضای مجازی خرید و فروش می‌کردند در عمل خرید و فروشی در نمایشگاه‌های خودرو شاهد نبودیم.

وی تاکید کرد: این مسئله سبب آسیب دیدن کسب و کار فعالان بازار به ویژه افرادی که نمایشگاه‌های خودرو را اجاره کرده بودند، شد.

موتمنی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، اگر هم فعالیت‌های اقتصادی آغاز شود به نظر نمی‌رسد افراد برای خرید و فروش خودرو مراجعه کنند و پیش‌بینی می‌شود این شرایط تا چند ماه آینده و ریشه کن شدن کامل این ویروس ادامه داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به مسائل یاد شده سازمان امور مالیاتی بخشودگی مالیات سه ماهه بهمن، اسفند و فروردین ماه این صنف را در دستور کار قرار دهد، زیرا نمایشگاه‌های خودرو سال گذشته در رکود بوده و با شیوع کرونا این رکود شدیدتر نیز شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟