بازداشت پدر و دختر تهرانی به خاطر کلاهبرداری 100 میلیارد تومانی با ارز دیجیتال + عکس

به گزارش رکنا، چندی پیش یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در شبکه اجتماعی اینستاگرام با یک پدر و دختر که مدعی سرمایه‌گذاری‌های کلان و پرسود در زمینه رمزارز ها بودند، آشنا شدم و پس از جلب اعتمادم مبلغ یک میلیارد ریال را برای سرمایه‌گذاری از من دریافت کردند اما بعد از مدتی دیگر جواب تماس‌های مرا نداده و سودی نیز پرداخت نکردند.

 سرهنگ گودرزی

سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی رئیس‌ پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند این پدر و دختر که از مجرمان سابقه‌دار جرایم سایبری هستند مدتی است با پوشش کارشناسان ارز دیجیتال در محدوده تهران بزرگ اقدام به فعالیت مجرمانه می‌کنند. در ادامه با اقدامات فنی پلیس و پس از تشریفات قضایی مجرمان در حالی که مشغول کلاهبرداری از فرد دیگری بودند دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شدند.

رئیس‌پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه در جریان رسیدگی به این پرونده تعداد شاکیان این پدر و دختر کلاهبردار به بیش از ۴۰ نفر افزایش پیدا کرد، گفت: در اقدامات تکمیلی پرونده مشخص شد این پدر و دختر تنها اعضای این باند کلاهبرداری نبودند و 2 نفر دیگر نیز درکنار این تیم فعالیت می‌کردند که در ادامه اقدامات عملیاتی پرونده این افراد نیز شناسایی و دستگیر شدند.

متهمان در جریان بازجویی‌های انجام شده به کلاهبرداری دست‌کم ۱۰۰۰ میلیارد ریال از شاکی‌ها اعتراف کردند. برای هر 4 متهم دستگیرشده، پرونده‌های جداگانه تشکیل شد و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

تحقیقات تکمیلی مأموران پلیس فتا نیز در این خصوص همچنان ادامه دارد.

کدخبر: 965426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟