انگشت اتهام در یک قتل برای 3 پسر / در پارک فردیس کرج چه گذشت؟

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از 2 سال قبل از وقتی روی میز کارآگاهان جنایی البرز قرار گرفت که مرگ مشکوک پسر ۲۱ ساله به نام جعفر در یکی از بوستان های فردیس کرج به پلیس گزارش شد.

جعفر که در ملاقات خونین با دوستانش از چند ناحیه زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد اما طولی نکشید که وی به خاطر عمق زخم هایی که داشت و شدت خونریزی جان باخت.

بازپرس کشیک قتل که بلافاصله دستور انتقال جسد را به پزشکی قانونی صادر کرده بود رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد.

تحقیقات اولیه کارآگاهان نشان می‌داد جعفر که همراه دوستانش در بوستان درحال گپ دوستانه بودند ناگهان به خاطر چند متلک از، سوی چند پسر دیگر بین آنها درگیری سختی رخ می دهد .

درادامه درگیری بود که جعفر براثر اصابت چاقو زخمی شده و روی زمین افتاد وعاملان درگیری در یک چشم برهم زدن از صحنه درگیری گریختند.

فرشاد میلاد و سینا که عاملان اصلی این نزاع بودند تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و با توجه به اینکه متهمان زندگی مخفیانه داشتند ردیابی ها کلید زده شد تا اینکه بعد از مدتی با تلاش ماموران پلیس رد پای متهمان فراری شناسایی شد و هر 3 نفر دستگیر شدند.

پدرو مادر داغدار جعفر که در غم از دست دادن فرزندشان سیاهپوش شده بودند با پیگیری شکایت از عاملان مرگ پسرشان در دادسرا خواستار قصاص آنها شدند.

سرانجام بازپرس دادسرا با صدور کیفرخواست پرونده را به دادگاه کیفری انتقال دادند و طولی نکشید که 3 متهم از زندان به دادگاه منتقل شده و پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در دادگاه

در ابتدای جلسه دادگاه رئیس دادگاه بخشی از متن کیفرخواست را خواند آنگاه از اولیای دم دعوت کرد در جایگاه قرار گیرند و درخواست شکایت خود را مطرح کنند.

سپس پدر مقتول و بعد از مدتی مادر مقتول هرکدام جداگانه خواستار قصاص قاتل فرزندشان شدند.

رئیس دادگاه سپس رو به سه متهم حاضر درجلسه کرد و ترجیح داد هر یک از متهمان به صورت جداگانه تحت محاکمه قرار گیرند.

سینا پسر ۱۹ساله که از لحاظ جسته و هیکل کمی درست از بقیه متهمان به نظر می رسید در جایگاه ایستاد و پس از تفهیم اتهام به دادرسان دادگاه گفت : من قاتل نیستم من قبول دارم در این دعوا حضور داشتم اما این من نبودم که چاقو به مقتول زد این متهم جوان که قبل از دستگیری پشت کنکوری بود و حالا در زندان ادامه تحصیل می دهد مدعی شد وقتی دعوا شد من فقط می خواستم آنها را ازهم جدا کنم ولی نمی دانم از بی عقلی بود یا چی که به خاطر چند فحش من هم قاطی دعوا شدم و کتک زدم لگد زدم حتی فحش هم دادم  ولی چاقو کشی نکردم.....چون اصلا اهل حمل چاقو نیستم ...واین اولین بار است که من بازداشت می شوم من زمانیکه بازداشت شدم پشت کنکور بودم و سرم به درس گرم بود روز حادثه فقط برای یکی ودوساعت تفریح دوستانه به بوستان آمدم کاش هیچ وقت پایم را از خانه بیرون نمی گذاشتم ...

من تا حالا به کسی ظلم نکردم ...

پس از پایان اظهارات سینا او از دادگاه خارج شد و متهم دیگر به دستور رئیس دادگاه پای میز محاکمه ایستاد این متهم سرش را ازهمان ابتدا پایین انداخت و درحالیکه به خانواده داغدار تسلیت گفت مدعی شد قبول دارم چاقویی که در نزاع پیدا شد برای من بود ولی باور کنید من با چاقو ضربه ی کاری به جعفر نزدم وقتی چاقو ازدست افتاد فرد دیگری آنرا را برداشت ومن دقیقا نمی دانم دست چه کسی بود آقای قاضی من تا کلاس اول دبیرستان بود که به خاطر شرایط خانواده ترک تحصیل کردم زندگی خوبی نداشتم و بیشتر اوقاتم به بطالت سپری می شد سپس متهم دیگر پای میز محاکمه ایستاد این متهم درحالیکه در ابتدای جلسه قصد داشت با مظلوم نمایی خودش را فرد دیگری برای قضات معرفی کند اما وکیل اولیای دم درباره شرارت های او در محل و آوازه آزارو اذیت هایش را در محل به قضات توضیح داد این متهم همچنین اتهام قتل را نپذیرفت و دادر سان دادگاه پس از اعلام ختم  جلسه دادگاه  وارد شور شدند تا درباره مجازات سه متهم تصمیم گیری کنند.

 

کدخبر: 892544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟