فریب عجیب فوتبالیست نیجریه‌ای با اسم سپاهان! / او 19 ساله است

در این ویدئوی ۴۳ ثانیه‌ای یک بازیکن نیجریه‌ای به عضویت سپاهان شهرری در آمده و مترجم صحبت‌های او به زبان انگلیسی را این‌طور ترجمه می‌کند:« سلام من امری تنگال هستم. ۱۹ سالم است. اهل کشور نیجریه هستم. من رضایت خودم را برای بازی در این باشگاه اعلام می‌کنم. این تیم یکی از بهترین تیم‌های ایران است. یکی از بهترین باشگاه‌های ایران است. به خاطر اینکه هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و هم یکبار در سال ۲۰۰۷ موفق شده برنده جام باشگاه‌های جهان بشود و یک باشگاه بین المللی است. من رضایت خودم را برای بازی در این باشگاه اعلام می‌کنم. خیلی خوشحالم. مربی، کادر و باشگاه خوبی دارم.»
اما آنطور که از محتوای این مصاحبه ترجمه شده برمی‌‎آید، انگار این بازیکن نیجریه‌ای در شرایطی پیشنهاد مدیران سپاهان شهرری ( مجزا از آکادمی سپاهان در تهران) را پذیرفته و به ایران آمده که او در ذهنش حضور در سپاهان اصفهان را متصور بوده است و به همین دلیل هم به حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا اشاره می‌کند و البته جام باشگاه‌های جهان. البته که سپاهان برخلاف صحبت‌های این بازیکن در ویدئوی معارفه‌اش، برنده این جام نشده و در واقع تنها تیم ایرانی حاضر در این مسابقات به‌شمار می‌رود.
در همین رابطه تماسی برقرار کردیم با امیرحسین محجور، مدیر آکادمی سپاهان شهرری و او در رابطه با این ابهام اینطور توضیح می‌دهد:« چون ما پایگاه همنام سپاهان اصفهان هستیم، این بازیکن نیجریه‌ای از کلیت باشگاه سپاهان گفته و به حضور در این باشگاه افتخار می‌کند.»
مدیر آکادمی سپاهان شهرری سپس با اشاره به اینکه قراردادی سه ساله با این بازیکن منعقد کرده، در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات لازم برای جذب این بازیکن به او داده شده یا خیر می‌گوید:« ما قراردادش را ثبت کردیم. بله همه چیز به او گفته شده است. ما هم بهترین امکانات و بهترین پذیرایی را از او پس از ورود به ایران داشته‌ایم.»
سوال بعدی ما از مدیر آکادمی سپاهان شهر ری در این رابطه بود که قرار است این بازیکن در چه رده‌ای در فوتبال ایران بازی کند و او با اشاره به اینکه امری تنگال اولین لژیونر در فوتبال پایه ایران به شمار می‌رود، توضیح داد:« ما می‌‎خواهیم این بازیکن را برای حضور در لیگ دسته سوم پرورش دهیم. می‌خواهیم او را به سپاهان نوین بدهیم و اگر نشد او را به لیگ آذربایجان ترانسفر خواهیم کرد.»
البته این اتفاق عجیب در فوتبال پایه ابهامات زیادی به‌همراه دارد که باید دید به چه سرانجامی خواهد رسید.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: 776579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟