دلیل پوسته پوسته شدن دست و پا

سردی هوا و کاهش رطوب محیط می‌تواند در عفونت و پوسته پوسته شدن پوست دست و پا در دراز مدت موثر باشد. عامل اصلی شیوع این اتفاق، نازک‌تر بودن پوست دست و پا است.

به گزارش رکنا، خشکی پوست معمولا در افراد سالمند بیشتر دیده می‌شود، چرا که عمق پوست آن‌ها کمتر بوده و خشک‌تر است. البته برخی افراد به طور ژنتیکی با این مشکل از ابتدای تولد مواجه هستند.

عامل پوسته پوسته شدن پا چیست؟

عامل پوسته پوسته شدن پا تنها سردی هوا و کاهش رطوبت نیست؛ بلکه دلایل مهم‌تر دیگری مانند: کم آبی بدن، عفونت قارچی، اگزما و سوختگی هم وجود دارند که می‌توانند در ظاهر شدن این مشکل تاثیرگذار باشند.

کم آبی بدن می‌تواند باعث خستگی، کاهش سوخت و ساز، جوش زدن و پوسته پوسته شدن پوست پا‌ها شود. اگر افراد به اندازه کافی آب ننوشند، پوست تمام بدن شروع به خشک شدن می‌کند.

یکی از عمده‌ترین دلایل پوسته پوسته شدن پا‌ها عفونت‌های قارچی است که در آن مبتلا احساس خارش نمی‌کند؛ بنابراین متوجه نمی‌شود که مشکل عفونت قارچی دارد. پس اگر پوستتان ناگهان شروع به خشک شدن کرد، بهتر است فورا به پزشک مراجعه کنید. اگر پوست دچار عفونت قارچی شود ناخن‌ها هم درگیر خواهند شد که در چنین شرایطی درمان عفونت بسیار دشوار خواهد بود. همه افراد شاید یک بار در زندگی سوختگی و اگزما پوستی را تجربه کرده باشند. این دو عامل به طور موضعی اتفاق می‌افتند و می‌توانند شرایط ناگوار پوستی را برای فرد ایجاد کنند.

البته پوسته پوسته شدن دست و پا گاهی عادی و طبیعی است؛ همانطور که گاهی ابرو‌ها می‌ریزد اگر این اتفاق هم گاهی اوقات اتفاق بیفتد خطرناک نخواهد بود و بدن به صورت طبیعی پوست مرده را جدا خواهد کرد.

مزیت استفاده از سنگ پا

توصیه‌می‌شود همیشه در حمام از سنگ پا استفاده کنید. همچنین افراد در صورت مشاهده کردن این عارضه می‌توانند از روغن تراپی استفاده کنند، زیرا مرطوب نگه داشتن پوست یکی مهم‌ترین اقدامات در نگهداری آن است.

اگر پوست پاشنه یا انگشتان پا در اثر خشکی پوسته پوسته شدند افراد می‌توانند، ژل آلوئه ورا را امتحان کنند. خاصیت نرم و مرطوب کنندگی این ژل به برطرف شدن خشکی پوست کمک خواهد کرد و التهاب پوست را هم کاهش می‌دهد.

جو دوسر هم یک درمان موثر دیگر است که می‌تواند پوست مرده را جدا کرده و پوست را نرم و مرطوب نگه دارد. جو دوسر در کاهش خارش و حساسیت ناشی از پوسته شدن هم بسیارمفید خواهد بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟