259193

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، کایتلن کلمن ۳۱ ساله و شوهرش جوشوا بویل ۳۴ ساله در سال ۲۰۱۲ هنگامی که در ولایت غزنی افغانستان مشغول کوهنوردی بودند توسط طالبان به گروگان hostage گرفته شدند.
آنها روز چهارشنبه در عملیات مشترکی توسط ارتش پاکستان و واحدهای نیروی مخصوص ارتش آمریکا آزاد شده و به محل امنی منتقل شدند. سرگذشت این خانواده طولانی‌ترین و عجیب‌ترین مورد از گروگان گیری Kidnapping شهروندان آمریکایی در سال‌های اخیر بوده است.
به گفته دو مقام آمریکایی، واحدهای نیروی مخصوص ارتش آمریکا از چند روز پیش خود را برای عملیات آزاد سازی این گروگان‌ها آماده کرده بودند. ولی روز چهارشنبه ناگهان و در کمال تعجب مقامات آمریکایی، ارتش پاکستان اعلام کرد که این گروگان‌ها را در اختیار دارد.
مقامات امنیتی و مبارزه با تروریسم در دولت آمریکا معتقدند که این زوج توسط شبکه حقانی، یکی از گروه‌های مرتبط با القاعده ربوده شده بودند ولی تا این اواخر هیچ فرد یا گروهی برای آزادی Freedom این خانواده تقاضای پول نکرده بود.
شبکه حقانی که با طالبان همکاری می‌کند از سوی آمریکا یک گروه تروریستی قلمداد می‌شود ولی درعین حال با بخش ضد اطلاعات ارتش پاکستان روابط نزدیکی دارد.
از قرار معلوم اف‌بی‌آی از روز گذشته به خانواده خانم کلمن در آمریکا خبر داده بود که آنها ممکن است آزاد شده باشند. جیم کلمن پدر کاتیلن به شبکه خبری‌ ای‌بی‌سی گفت: «ماموران اف‌بی‌آی دیروز تازه‌ترین اخبار در مورد دخترم و خانواده‌اش را با من در میان گذاشتند و گفتند که آنها اکنون در اختیار "عوامل دوست" هستند.»
یک مقام ارشد امنیتی ملی آمریکا روز پنجشنبه گفت این خانواده هنوز پاکستان را ترک نکرده‌اند و اکنون «در امن و امان هستند». به گفته او همکاری نزدیک دولت‌های پاکستان و آمریکا طی ۵ سال گذشته بالاخره به آزادی این خانواده انجامید.
این مقام افزود: «همه ما باید خوشحال باشیم که آنها از چنگ طالبان آزاد شده‌اند. ما آزادی آنها را تضمین کرده‌ایم. آنها اکنون در امنیت به‌سرمی‌برند هستند و کماندوهای آمریکایی از آنها حفاظت می‌کنند.»
چندی پیش ویدئویی که ربایندگان از این خانواده ضبط و در ماه ژانویه برای خانواده آنها ارسال کرده بودند توسط شبکه خبری کانادایی تورنتو استار و‌ای بی‌سی نیوز پخش شد. در این ویدئو می‌شد هر پنج عضو خانواده را دید. هر سه فرزند خانم کلمن و آقای بویل در پنج سالی که در اسارت بودند متولد شده‌اند.
یک مقام ارشد آمریکا که در اقدامات برای آزادی گروگان‌ها دخالت داشته در ژانویه ۲۰۱۶ به شبکه خبری‌ ای‌بی‌سی گفته بود که پس از معامله موفقیت آمیز برای آزادی یک گروگان کانادایی دیگر به نام کالین روترفورد که در اسارت شبکه حقانی بود به احتمال زیاد خانواده کلمن و بویل نیز به زودی آزاد خواهند شد.
پس از مدتی گزارش شد که شبکه حقانی و طالبان از محاکمه و صدور مجازات مرگ برای اناس حقانی برادر فرمانده شماره ۲ طالبان افغانستان یعنی سراج الدین حقانی خشمگین است.
در اوت ۲۰۱۶ شاخه حقانی طالبان به تلافی محاکمه و صدور مجازات مرگ برای اناس حقانی دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل، یک آمریکایی و یک استرالیایی را ربود. چندی بعد در ماه سپتامبر ویدئوی جدیدی از خانواده کلمن و بویل منتشر شد که در آن می گفتند سرنوشت آنها به عفو زندانیان طالبان بستگی دارد.
به فاصله کوتاهی مقامات حکومت افغانستان بطور خصوصی به خانواده گروگان‌ها خبر دادند که حکم اعدام execution اناس حقانی لغو شده ولی آزادی او به لحاظ سیاسی غیرممکن است.
در اواخر سال ۲۰۱۶ و اوایل ۲۰۱۷ مقامات دولت باراک اوباما تلاش زیادی کردند تا با رسیدن به توافقی زمینه آزادی این خانواده را فراهم کنند. ولی در آن زمان هیچ یک از این اقدامات به نتیجه نرسید.
تا این مرحله هنوز مشخص نیست که آیا آزادی خانواده کلمن و بویل نتیجه یک معامله جدید بوده یا نه. اگر توافقی در این مورد صورت گرفته هنوز جزییات آن برملا نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

13 دختر و پسر شیطان پرست در رستوران مرکز تهران دستگیر شدند

پدر اهورا لحظاتی بر مزار پسرش همه را شوکه کرد! + فیلم

مادر اهورا را تیرماه طلاق دادم او قانونا نمی توانست صیغه شود / ناگفته های پدر اهورا از زندگی و طلاق + عکس

وقتی شوهرم در کمپ ترک اعتیاد بود، هاله مرا در پارتی به فساد کشاند!

بازسازی صحنه شکنجه مرگبار «اهورا» در خیابان لاکانی رشت + فیلم و عکس

نقشه زن شوهردار برای پایان دادن به ارتباط پنهانی با پدرام / برادر زن آریشگر به دام این زن افتاد و !!! + عکس

واکنش کم نظیر رییس حوزه قضایی خمام به قتل اهورا

زنم با مرد غریبه ای ارتباط پنهانی دارد / پیامک ها راز سیاه مینا را برملا کرد

پرستار شیطان صفت به جسد زن جوان در سردخانه هم رحم نکرد! +عکس

دلایل توقف اعدام قاتل ستایش دردقیقه 90

ناگفته های دختر سن بالا / چرا مجرد ماندم ؟!

اقدام وحشیانه دختر جوان و دوست پسرش در خانه پدر بزرگ +عکس

قاتل اهورا 20 روز دیگر اعدام می شود

با آزاده تفاهم نداشتم ولی 18 سال دوست بودیم! / گفتگو با قاتل بی رحمی که دختر جوان را مُثله کرد +عکس و فیلم

اقدام عجیب دزد با لباس زنانه در خانه مرد پولدار در زعفرانیه + عکس

این زن کوهنورد در اسارت طالبان 3 بار باردار شد و!!! / شوهر این زن هم گروگان بود + عکس

تفاوت های مهم عقد موقت با دائم برای زنان

دختر 27 ساله ایرانی وزیر علوم شد! + عکس

اعتراف هولناک دکتر شیطان پرست به آزار وحشیانه 137 زن و ختر جوان+عکس

اقدام عجیب یک جوان مشهدی که نمی خواست لباس دامادی بپوشد!

فیلم لحظه حمله یوزپلنگ به یک محیط بان + عکس

قتل کودک 2 ساله در حمله مسلحانه به یک خانواده در فاضل آباد

آخرین وضعیت پدربزرگ اهورا بعد از حادثه دیشب + عکس

کدخبر: 318592 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟