خیانت فامیلی و خسارت میلیونی / در مشهد فاش شد

 هر2 پسرخاله بودند، ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با هم داشتند، اما این ارتباط صمیمانه تبدیل به سوءاستفاده یکی از پسرخاله‌ها شد و مشکلات زیادی برای فرد مقابل ایجاد کرد.

به گزارش رکنا، فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به عنوان شاکی راهی پلیس فتای مشهد شد. این فرد درخواست رسیدگی به شکایتش را داشت که با راهنمایی کارشناسان این پلیس تخصصی، اقدامات اولیه به منظور تشکیل پرونده انجام شد.

او در شکایتش اعلام کرد که قبض تلفن همراهش میلیونی آمده و این درحالی‌ است که او هیچ استفاده‌ نامتعارفی از گوشی‌اش نداشته است.

شاکی مدعی بود که افرادی ناشناس احتمالا گوشی هوشمند او را هک کرده‌اند و او را متحمل خسارت کرده‌اند و علاوه بر خسارت مادی موجب پریشانی خاطر او شده‌اند، زیرا اپراتور صادرکننده خط تلفن همراه، بر دریافت مبلغ اصرار دارد.

با توجه به اظهارات شاکی،‌ کارشناسان با بررسی‌های اولیه متوجه شدند که فردی ناشناس با دستیابی به محتویات گوشی تلفن همراه شاکی، اقدام به ارسال شارژ رایگان گسترده به دیگر دارندگان تلفن همراه کرده و به این ترتیب باعث شده‌است تا قبض میلیونی برای این شهروند مشهدی صادر شود.

با تحقیقات فنی و پلیسی سرنخ‌هایی از متهم پرونده به دست آمد تا جایی که یک متهم شناسایی و با دستور سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی و هماهنگی قضایی، وی به پلیس فتا احضار شد.

پس از حضور متهم جوان در پلیس فتای استان و آغاز بررسی‌ها مشخص شد که متهم با شاکی رابطه فامیلی دارد و با همدیگر پسرخاله هستند.

شاکی در بازجویی‌های فنی، با پذیرفتن بزه انتسابی علت آن را سوء‌ استفاده از اعتماد شاکی بیان کرد.

براساس اعتراف‌های متهم، این فرد با دسترسی به گوشی شاکی از طریق یک نرم‌افزار با مشخصات شاکی برای برخی دوستانش شارژ هدیه ارسال کرده و مابقی را در بازار به فروش رسانده بود.

پس از انجام تحقیقات اولیه، متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام شد.

سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی درباره حفظ حریم خصوصی به کاربران فضای سایبری توصیه کرد که شناخت و حفظ امنیت در رسانه‌های نوین ارتباطی از مهم‌ترین توصیه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم است، به همین منظور افراد با استفاده از رمزهای امن باید در حفظ اطلاعات مهم و داده‌های حساس درون گوشی تلفن همراه خود تلاش کنند و همچنین از واگذاری گوشی تلفن خود به دیگر افراد حتی برای یک لحظه خودداری کنند.

کدخبر: 726652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟