بازداشت طراحان یک توطئه بزرگ در مشهد

به گزارش رکنا ، فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی گفت: چهار طراح و عامل اصلی سرقت یک کیلوگرم طلا، 250 گرم زعفران و 600 هزار تومان وجه نقد در مشهد دستگیر شدند.

سردار محمدکاظم تقوی در تشریح این عملیات ضربتی که در کم‌تر از هشت ساعت طول کشید، اظهار کرد: یکی از شهروندان از دستبرد به منزل مسکونی‌اش از سرقت یک کیلوگرم طلا به ارزش 500 میلیون تومان، 250 گرم زعفران و 600هزارتومان پول نقد به پلیس خبر داد.

وی ادامه داد: باتوجه به اهمیت موضوع دستورات لازم برای پی‌گیری سریع پرونده به فرمانده انتظامی مشهد صادر شد، تیم‌های تجسس کلانتری شهید فیاض بخش در این ماموریت ضربتی وارد عمل شدند و در بررسی‌های اولیه با توجه به سرقت طلا، زعفران و وجه نقد از داخل گاوصندوق بدون هیچ تخریبی این فرضیه را قوت بخشید که طراح سرقت با مال‌باخته آشنایی داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: تیم تجسس کلانتری شهید فیاض بخش در ادامه پیگیری پرونده به یک از آشناهای مال‌باخته مظنون و تحقیقات خود را از این فرد آغاز کرد. فرد مظنون که در تحقیقات اولیه پرونده دچار تناقص‌گویی شده بود، راهی جز بیان حقیقت ندید و سه دوستش دیگرش را به عنوان هم‌دست خود به ارتکاب سرقت معرفی کرد.

تقوی عنوان کرد: ماموران کلانتری شهید فیاض بخش بلافاصله وارد عمل شدند و با پیگیری‌های بعدی خود توانستند دو هم‌دست متهم که 26 و 32 ساله بودند را در داخل پژو 206 در یکی از خیابان‌های مشهد دستگیر کنند که در بازرسی از داخل خودرو، 260 گرم زعفران مسروقه کشف شد.

وی اشاره کرد: یکی از متهمان دستگیر شده در اعترافات خود گفت «طلاهای سرقتی را در خانه‌ای مخفی کرده است». در پی این اعتراف ماموران کلانتری شهید فیاض بخش هماهنگی لازم را با مقام قضایی انجام داده و خانه مورد نظر که در محدوده بلوار ابوطالب مشهد بود را نیز بازرسی و یک کیلو طلا سرقتی کشف کردند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پلیس در مرحله نهایی عملیات متهم دیگر این پرونده را دستگیر کرد و یک دستگاه خودرو 206 و چهار دستگاه تلفن همراه متهمان را توقیف کرد.

تقوی با اشاره به اینکه «متهمان به مقام قضایی معرفی و تحقیقات پرونده ادامه دارد»، تاکید کرد: شهروندان باید مراقبت و هوشیاری لازم را در خصوص به کارگیری تجهیزات ایمنی و بازدارنده از سرقت‌ها مد نظر داشته و به نکات مراقبتی در خصوص افشا نکردن برخی موضوعات مهم مانند میزان و نحوه نگهداری وجوه نقد، طلا، جواهرات، عتیقه‌جات و دیگر وسایل باارزش برای دیگران را مد نظر داشته باشند تا از وقوع چنین سرقت‌هایی به صورت آگاهانه پیگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 514421 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟