عکس کودک اسفراینی که برای نجات مادرش کارهای عجیبی کرد + جزییات و فیلم
حجم ویدیو: 8.41M | مدت زمان ویدیو: 00:01:08

به گزارش رکنا، پریسا محمدی، مادر مبتلا به دیابت علیرضا حقانی‌رضایی می‌گوید: «14 سال است به دیابت مبتلا هستم. آن روز هم قندم افت‌کرد و بدنم بی‌حس شد. پسرم که متوجه وضعیت‌ام شده بود از اورژانس115 اسفراین درخواست کمک‌کرد.»

علیرضای ‌7ساله می‌گوید: «یک‌بار قبلا حال مادرم بد شده بود که اورژانس ‌آمد و همان موقع من شماره115 را از روی خودروی اورژانس حفظ کردم تا اگر اتفاقی افتاد به مادرم کمک ‌کنم. مدتی بعد دوباره حال مادرم بد شد. من ‌که خیلی ترسیده بودم به خانه پدربزرگم ‌که نزدیک خانه ماست، رفتم اما کسی نبود. دوباره به خانه برگشتم و سعی‌کردم با اورژانس تماس بگیرم اما گوشی مادرم رمز داشت و برای همین از طریق تماس‌های اضطراری با اورژانس تماس‌گرفتم.»

مهناز اسحاقی، اپراتور 26ساله اورژانس 115 اسفراین‌که صدای ضبط‌شده او با علیرضا در فضای‌مجازی پخش شده است می‌گوید: «ساعت10صبح 11فروردین پسربچه‌ای تماس‌گرفت و با گریه‌گفت حال مادرش بد است. شرح‌حال را پرسیدم که‌گفت دچار افت‌قند شده است. سعی‌کردم او را از نظر روحی آرام ‌کنم که شرح‌حال دقیق بدهد. از او آدرس خواستم و بچه هم با همان آدرس‌هایی‌که در ذهن داشت نشانی را داد. در همان حال‌که با او صحبت می‌کردم، همکارم آمبولانس را به محل اعزام کرد و همکاران در مدت کمتر از هشت دقیقه به محل رسیدند و اقدامات درمانی لازم را انجام دادند.»

امین کشوری، رئیس اورژانس115 اسفراین در مورد علت تاخیر در اعلام این خبر به ما می‌گوید: «تعداد تماس‌ها زیاد است و ما معمولا پس از پایان هر ماه، پرونده تماس‌های آن ماه را درخصوص نحوه رفتار نیروها، زمان ماموریت، رضایت‌سنجی از ظاهر و کار و... بررسی می‌کنیم ‌که متوجه این پرونده و سوزصدای کودک شدیم که خوشبختانه ختم بخیر شد و فکر نمی‌کردیم تا این حد بازتاب داشته باشد. به‌هرحال چون در فروردین با شرایط قرمز کرونایی مواجه بودیم و تعداد نیروهای حاضر در اورژانس نیز کم بود، برای همین با تاخیر متوجه این تماس شدیم.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟