توقیف باند بزرگ پرندگان تاکسیدرمی در آمل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل، ازشناسایی و توقیف لاشه تاکسیدرمی شده بیش از ۳۱۸ قطعه انواع پرندگان مهاجر و نادر از یک باند معروف با شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.
به گزارش رکنا، وحید رضائیان  افزود: اعضای این باند که ۲ شکارچی متخلف بودند، پرندگان مهاجر، لاشه آنها را تاکسیدرمی کرده و هر قطعه را به قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رساند.
وی توضیح داد که لاشه پرندگان دریک عملیات با پیگیری‌های مأموران حفاظت محیط زیست حدفاصل پلیس راه بایجان بخش لاریجان و هماهنگی مقام قضائی لاریجان آمل، از اعضای این باند متخلف کشف و ضبط شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل لاشه‌های تاکسیدرمی کشف شده را از گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر شامل کاکایی بزرگ و کوچک، قرقاول، سبزقبا، زنبورخوار و مرغابی ویک بال تنجه معرفی کرد و گفت که از این باند که از مازندران با یک دستگاه خودروی نیسان در جاده هراز به سمت تهران درحرکت و ارسال پرنده‌ها بودند، کشف و ضبط شده است.
وی افزود که دو شکارچیان متخلف این باند بلافاصله دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شده است.
شکار و تاکسیدرمی گونه‌های مختلف حیات وحش در سال‌های اخیر به علت تقاضای زیاد در جامعه به یک شغل کاذب و سرگرمی برای عده‌ای سودجو در مازندران تبدیل شده است.
تاکسیدرمی یا آکنده سازی، فن نگهداری درازمدت پیکر جانوران برای نمایش است. در تاکسیدرمی بدن جانوران را تهی می‌کنند و با پرکردن بدن آنها با مواد مختلف آنها را به نمایش می‌گذارند که برخی موارد در موزه‌های تاریخ طبیعی این امر صورت می‌گیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 645929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟