راز رژ لبی به نام بوسه مرگ / یک ابزار جاسوسی که لو رفت + عکس

به گزارش رکنا ، این اسلحه که به آن «بوسه مرگ» گفته می‌شود در جنگ سرد به دست جاسوسان اطلاعات شوروی «ک‌گ‌ب» به شکل رژ لب طراحی شد و برای این بود که زن اهل شوروی از خودش دفاع کند و بتواند به فردی که به او نزدیک می‌شود و قصد آزار و اذیت او را دارد، یک گلوله ۴.۵ کالیبر شلیک کند.

حالا این رژ لب عجیب یادگاری از دوران جنگ سرد به همراه یک کیف دستی با قابلیت‌های پیچیده از جمله دوربین برای علاقه‌مندان به دنیای جاسوسی در یک حراجی به فروش گذاشته شده‌است.

به گزارش آژانس خبری «فرانس‌پرس» خانه حراج جولینز در آمریکا ۴۰۰ اثر قدیمی را به طور اینترنتی به فروش می‌رساند. این حراجی قرار است مراسمی حضوری و زنده نیز در اوایل ژانویه ۲۰۲۰ برگزار کند.

رژ لب

این قطعات اخیراً در موزه جاسوسی ک. گ. ب KGB در منهتن، شهر نیویورک به نمایش درآمده است، این موزه خصوصی در ژانویه ۲۰۱۹ توسط مورخ لیتوانیایی، «جولیوس اوربیتیس» افتتاح شد و به دلیل همه گیری Covid-۱۹ در‌های آن را بسته شده‌است.

مدیر مالی خانه حراجی جولینز می‌گوید: این حراجی بی‌سابقه است و مشابهی تاکنون نداشته‌است، پیش‌بینی ما این است که با استقبال علاقه‌مندان دنیای جاسوسی روبرو بشود.

قیمت‌های برآورد شده این اقلام در حراج از چند صد دلار تا ۱۲۰۰۰ دلار است، بالاترین برآورد برای یک نسخه نادر از رمزگذار معروف شوروی به نام «ویالکا» است.

پیش بینی می‌شود نیم تنه سنگی «ولادیمیر لنین» بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار فروخته شود، در حالی که درب استیل بیمارستان زندان سابق ک‌گ‌ب تا ۷۰۰ دلار برآورد می‌شود.

نولان گفت: این‌ها قطعاً گران نیستند، آن‌ها چیز‌های زیبایی هستند که می‌توانند در یک مهمانی شام موضوع گفتگو‌های عالی قرار بگیرند.

سایر یادگاری‌های جنگ سرد نیز توسط بنگاه حراج جولینز به حراج گذاشته شده است، از جمله: کارنامه مدرسه چه‌گوارا در دوران دبیرستان، نامه امضا شده ۱۹۵۸ فیدل کاسترو در مورد برنامه هاوانا و قطعات مربوط به رقابت بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی برای تصاحب فضا.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟