لحظه به لحظه مبارزه با کرونا از زبان یک جوان جهرمی

به گزارش رکنا، یک بیمار بهبود یافته از کرونا در جهرم بر لزوم پیشگیری از بیماری قبل از ابتلا و رعایت موازین بهداشتی و حفظ روحیه و داشتن امید به بهبودی بعد از ابتلا به کرونا تاکید کرد و ابراز داشت : کسانیکه مشکوک به کرونا هستند با حفظ روحیه هر چه زودتر روند درمان را شروع کنند و امید به بهبودی داشته باشند.

این روزها که تب کرونا کل کشورها را فراگرفته، شنیدن روایت بهبودیافتگان کرونا می‌تواند به کمک محققان و سایر بیماران این حوزه بیاید. از همین رو پای صحبت با یک بیمار بهبود یافته و خارج‌شده از بهبودی خانگی در جهرم نشستیم که مردی ۳۵ ساله و کارمند یکی از ادارات جهرم است.

او توانسته کرونا را شکست دهد و به زندگی عادی بازگردد. موفق به دیدارش نشدم و تلفنی با او صحبت کردم. حالش خوب و خوشبختانه سالم و سرحال بود. مدتی است که با حفظ رعایت اصول بهداشتی کار خود را آغاز و بدون هیچ نگرانی به سر کار عادی خود بازگشته و مشغول به فعالیت است.

این جوان با اشاره به چگونگی تشخیص بیماری‌اش گفت: قبل از اینکه از طریق رسانه‌ها اعلام شود که این بیماری در ایران وجود دارد از ۱۵ بهمن ماه ۹۸ به مدت دو هفته حس بویایی و چشایی خود را از دست داده بودم.

وی افزود: ۳۰ بهمن به طور رسمی اعلام بر وجود کرونا در ایران شد. با توجه به بیماری زمینه‌ای که دارم فکر کردم از بین‌رفتن این حس بویایی به بیماری‌ام باز می‌گردد و با شنیدن اخبار در خصوص شیوع کرونا و انتقال سریع آن، روزانه دمای بدنم را اندازه می گرفتم.

وی ادامه داد: نا گفته نماند ۱۳ اسفند ماه سفری یک روزه به شیراز داشتم که بعد از بازگشت به جهرم دو روز بعد ۱۵ اسفند ماه ۹۸، دچار تب شدم و دمای بدنم از ۳۶/۵ درجه به ۳۹ درجه رسید.

این بیمار بهبود یافته تصریح کرد: در این زمان به پزشک متخصص عفونی مراجعه نمودم و با تشخیص وی برای سی تی اسکن به بیمارستان رفتم. در جواب سی تی اسکن مشخص شد که عفونت در ریه چپ من وجود دارد.

وی با اشاره به مثبت بودن نمونه‌اش بیان کرد: به مدت ۴ روز در بیمارستان بستری شدم و بعد از دریافت درمان‌های اولیه و بهبودی به درمان خانگی رفتم و ادامه درمان‌ها را درخانه دریافت کردم.

وی تصریح کرد: همزمان با مثبت‌شدن تست من، سریع بیماریابی توسط کارشناسان مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی جهرم آغاز و از خانواده، دوستان و حتی همکارانی که با آنان در ارتباط بودم نمونه گرفته شد. وی ابراز کرد: احساس می‌کردم به طور قطع بیماری‌ام را به مادر و همکارم انتقال داده‌ام که خوشبختانه این طور نبود و جواب نمونه همه آنان منفی اعلام شد.

این مرد ۳۵ ساله جهرمی گفت: خانه ما ویلایی است و به همراه مادرم زندگی می‌کنم و قبل از ترخیص من از بیمارستان، شرایط درمان خانگی توسط کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها بررسی شد.

وی ادامه داد: قبل از انتقال من به خانه و مشخص‌کردن محل نگهداریم، تمام خانه توسط کارشناسان مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی جهرم گندزدایی شد.

وی با اشاره به نحوه ماندن در خانه افزود: در اتاقی جدا و به دور از محل رفت و آمد مادرم زندگی کردم . حتی استفاده از سرویس بهداشتی و حمام برای من مشخص شده بود و ظرف غذا من جدا و پشت در گذاشته می‌شد و مادرم با رعایت اصول بهداشتی از من مراقبت می کرد.

وی تصریح کرد: ماندن در خانه نزدیک به دو هفته طول کشید و مجدداً از من نمونه گرفته شد که خوشبختانه جواب آن منفی بود.

وی از رنج و درد این بیماری گفت: تنها علائم من از این بیماری از بین رفتن حس بویایی، داشتن تب و اندک سرفه‌هایی بود. من با توجه به بیماری زمینه‌ای و مراقبت‌هایی که از قبل داشتم خیلی زود متوجه این بیماری شدم. فکر می‌کنم هر چه زودتر فرد متوجه بیماری کرونا در خود شود روند درمان سریع و درد و رنج کمتری خواهد داشت.

این بیمار بهبودیافته کرونا در جهرم گفت: به نظرم هرچقدر ما مراقب باشیم و به جای وحشت، دستورهای بهداشتی را رعایت کنیم بهتر می‌توانیم در برابر کرونا مقابله کنیم.

این بیمار بهبود یافته از کرونا با اشاره به برخورد اطرافیان حین درمان و بعد از بهبودی قطعی از این بیماری بیان کرد: چیزی جز دعای خیر و سلامتی از اطرافیان و دوستان ندیدم. فامیل از طریق تلفن احوال مرا جویا می‌شدند. اکنون هم که به سر کار آمدم دوستان ابراز خرسندی می‌کنند و خوشحال هستند که حال من خوب است. از خداوند ممنونم که مادر و خانواده‌ای مهربان و دلسوز دارم که در این روزهای سخت حامی‌ام بودند.

وی از تیم درمانی بخش کرونا بیمارستان پیمانیه، کارشناسان مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم که دلسوزانه برای پیشگیری از کرونا ویروس، و درمان بیماران مبتلا به این ویروس تلاش می‌کنند سپاسگزاری کرد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟